علامتی مطرح کرد؛

آموزش قرآن و دین به کمک ابزار هنر در نمایشگاه قرآن

مدیر عامل کانون پرورش فکری گفت: ما در حوزه آموزش قرآن و دین با ابزار هنر کار می‌کنیم چرا که مخاطبان ما کودکان هستند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال هم در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عهده‌دار ارائه بخشی از خدمات حوزه کودک شده است. این بخش که امسال با نام «باغ آیات» میزبان لحظه‌های خاطره‌انگیز کودکان در نمایشگاه شده، هر سال با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند اوقات خوشی را در شب‌های ماه مبارک رمضان برای کودکان رقم بزند.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بازدید از غرفه‌های کانون در باغ آیات نمایشگاه قرآن توضیحاتی را راجع به فعالیت‌ها قرآنی کانون عنوان کرد.

فعالیت‌های کانون در نمایشگاه قرآن

علامتی در ابتدا فعالیت‌های کانون پرورش فکری در نمایشگاه را توضیح داد و گفت: بخش ما در نمایشگاه به دو قسمت تقسیم می‌شود. یک قسمت، قسمت اجرای برنامه‌های فرهنگی است و قسمت دیگر به عرضه محصولات فرهنگی اختصاص دارد. در غرفه عرضه محصولات، کتاب، سرگرمی و اسباب‌بازی‌هایی متناسب با موضوعات قرآنی و با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. در غرفه اجرای برنامه، اجرا‌های نمایشی و قصه‌گویی داریم که در دو سبک قصه‌گویی کلاسیک و تعاملی اتفاق می‌افتد. هر شب در دو نوبت قبل افطار و بعد افطار ۵ اجرای قصه گویی و نمایش تدارک دیده شده است.

کانون پرورش فکری مشتاق حضور در نمایشگاه قرآن بود

در ادامه علامتی علت حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه قرآن را عنوان کرد: خودمان مشتاق بودیم در نمایشگاه قرآن حضور داشته باشیم و در جایی که فعالیت‌های قرآنی انجام می‌شود فعالیت داشته باشیم. یکی از اثرگذارترین کار‌های کانون، در حوزه قرآنی و دینی است چرا که کانون پرورش‌فکری با ذهن و فکر بچه‌ها سروکار دارد. در عین حال ما به دنبال کاشتن بذر ایمان در دل بچه‌ها هستیم که راه آن آموزش قرآن و دین است.

آموزش قرآن و دین به کمک ابزار هنر

او تأکید کرد: ما در حوزه آموزش قرآن و دین مستقیم کار نمی‌کنیم بلکه بصورت غیر مستقیم و با استفاده از ابزار هنر این کار را انجام می‌دهیم. چرا که مخاطبین ما کودکان هستند. همین ما را با غرفه‌های دیگر متمایز می‌کند.

به دنبال ایجاد مراکز رشد قرآنی هستیم

علامتی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی کانون خارج از نمایشگاه گفت: کانون ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی-هنری در سطح کشور دارد که در آن‌ها فعالیت‌های قرآنی انجام می‌شود. اما ما در کانون به دنبال ایجاد مرکز رشد قرآنی هستیم تا بتوانیم به کودکان که شکوفه‌های قرآنی هستند خدمت کنیم.

او اذعان کرد: نه تنها استقبال و مشارکت در نمایشگاه خوب است بلکه این‌جا خلاقیت و نوآوری هم مشاهده می‌شود.

فعالیت‌های کانون بر سبک زندگی آینده کودکان اثر می‌گذارد

مدیرعامل کانون پرورش فکری در پایان گفت: اثرات فعالیت‌های ما در حوزه کودک در تغییر سبک زندگی آینده آن‌ها خود را نشان داده و آن‌ها را در مسیر درست قرار می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار