پوتین: شاخص تجاری روسیه در حال رشد و تورم کاهش یافته است

رئیس‌جمهور روسیه در نشستی درباره مسائل اقتصادی گفت که پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی این کشور به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه میزبان نشستی درباره مسائل اقتصادی از طریق ویدئو کنفرانس از مسکو است.

به گزارش آرتی، پوتین در این نشست گفت: «دولت پیش‌بینی توسعه اجتماعی-اقتصادی روسیه را تهیه کرده است که در جلسه بررسی خواهد شد. پیش‌بینی پویایی تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی بهبود یافته است.»

رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر این‌که «پیش‌بینی توسعه اجتماعی-اقتصادی فدراسیون روسیه باید تا حد امکان عینی باشد»، گفت: «دلایلی برای این باور وجود دارد که فعالیت اقتصادی در فدراسیون روسیه به رشد خود ادامه خواهد داد و شاخص فعالیت تجاری در حال رشد است.»

تورم در روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است

پوتین در ادامه این نشست گفت: «دلایلی برای این باور وجود دارد که فعالیت اقتصادی به رشد خود ادامه خواهد داد. شاخص فعالیت تجاری در حال بهبود است.»

او همچنین افزود: «بر اساس نتایج ماه آوریل، تولید ناخالص داخلی به طور قابل توجهی افزایش چشمگیری خواهد داشت. فعالیت اقتصادی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «درآمد‌های بودجه در سه ماهه اول به بیش از ۱۳ تریلیون روبل رسیده است که بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار