وظیفه آموزش و پرورش به کمال رساندن نسل آینده است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور رسالت مهم و سنگینی بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار نوروزی مدیرکل آموزش و پرورش، معاونان، روسای ادارات و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت فرا رسیدن شهاد مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور رسالت مهم و سنگینی بر عهده دارد که نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

آیت الله حسینی با قدردانی از فعالیت‌های خوب آموزش و پرورش افزود: آموزش وپرورش با برنامه ریزی اصولی زحمت‌های زیادی کشیده و وظیفه به کمال رساندن نسل آینده را برعهده دارد که همه باید آموزش و پرورش را برای رسیدن به اهداف والایش یاری نمایند.

او با بیان اینکه دشمنان ما با استفاده از بستر فضای فرهنگی تخریب جوانان و نوجوان ما را هدف قرار داده و سعی در برهم زدن فضای جامعه و بی انگیزگی دانش آموزان دارند اضافه کرد: ما باید فضا‌های آموزشی شایسته و مناسبی برای دانش آموزان فراهم کنیم تا این هجمه‌ها خنثی شود و دانش آموزان با آسودگی خاطر به تحصیل و تهذیب بپردازند.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که ازطریق فضای مجازی به جامعه راه پیدا کرده است ادامه داد: اجتناب از قوم گرایی، جلوگیری از تخلف وجرم اجتماعی وتوجه جدی به قانونگرایی از کار‌هایی است که آموزش وپرورش دنبال کند تا دانش آموزان به عنوان سفیر در مدارس به خانواده‌ها و جامعه انعکاس دهند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار با تقدیر وتشکر از همراهی‌ها و رهنمود‌های ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان با آموزش و پرورش گفت: با برنامه ریزی‌های اصولی و منظم بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب تحول در آموزش و پرورش در دولت سیزدهم آغاز شد.

حسنعلی عزت خواه افزود: تحول در آموزش و پرورش یک نیاز مبرم است، تحولی که مربی و متربی را به حیاط طیبه و انسان تراز نظام اسلامی رهنمون نماید، تحولی که مدرسه را قرارگاه تحول و معلم را فرمانده تحول بداند.

عزت خواه با بیان اینکه معلمان به عنوان فرماندهان تعلیم وتربیت در قالب جهاد تبیین برای آگاهی بخشی به دانش آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند اضافه کرد: دشمنان نقشه‌های متعددی برای مدارس طراحی کرده بوند که با هوشیاری و بصیرت همه این نقشه‌ها خنثی شد.

او  به بخشی از موفقیت‌های آموزش و پرورش در سال گذشته اشاره کرد وگفت: کسب رتبه اول کنکور سراسری در رشته تجربی، کسب مدال طلا درسلول‌های بنیادی، کسب دو مدال استعداد‌های درخشان، کسب رتبه برتر نهج البلاغه، کسب ۱۱ مقام در درس‌هایی از قرآن و کسب رتبه سوم کشوری در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بخشی از این موفقیت‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از کسب ۳۰۰ رتبه ملی آموزش و پرورش در سال گذشته در همه عرصه‌های علمی، آموزشی و تربیت بدنی خبر داد و افزود: معاونت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در همه شاخص‌ها توفیقات خوبی در سطح ملی بدست آورده اند که شایسته تقدیر است.

عزت خواه با اشاره به بکارگیری نیرو‌های انقلابی وحزب اللهی در رأس ادارات و حوزه ستادی این اداره کل نیز گفت:، فضا سازی بعضی ازمنتقدان نیاز به پاسخ منطقی دارد که با تبیین منشور، ملاک‌ها و معیار‌های انقلابی بودن ما در انتخاب همکاران، می‌تواند این‌ها را قانع نماید.

او به شعار سال اشاره کرد و گفت: همکاران فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش استان برای تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید و فرهنگسازی در این زمینه مقاله و راهکار‌های علمی ارائه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.