صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز در کردستان

با توجه به تقویت سامانه فعال بارشی طی بازه زمانی ظهر فردا چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه هواشناسی کردستان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

علی پناهی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با توجه به تقویت سامانه فعال بارشی پیش بینی می‌شود طی بازه زمانی ظهر فردا چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه و در شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه. غرب شهرستان‌های سنندج، سقز کامیاران و دیواندره شدید‌تر بوده و‌در سطح هشدار قرمز برآورد می‌شود.

او با اشاره به اینکه هشدار قرمز هواشناسی برای اواخر وقت امروز تا پیش از ظهر روز جمعه صادر شده است، اضافه کرد: رگبار باران شدید و رعد و برق، وزش باد گا‌ها شدید، در برخی نقاط بارش تگرگ، مه، کاهش دید، در ارتفاعات و گردنه‌ها رگبار برف و کولاک از مخاطرات این چند روز خواهد بود.

پناهی گفت: اوج فعالیت سامانه در روز چهارشنبه برای شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه و غرب شهرستان‌های کامیاران، سنندج، نساره، سقز و در روز پنجشنبه برای نیمه غربی استان پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها  وجود دارد لذا توصیه می شود مردم از توقف در حاشیه رودخانه خودداری و از مسافرت های غیر ضرور به استان کردستان پرهیزکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.