با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان؛ در طرح «هر ایرانی یک یتیم» شرکت کنید

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: هدف ما از برگزاری طرح «هر ایرانی یک یتیم» ایجاد یک شبکه اجتماعی از خیرین و نیکوکارن برای رسیدگی به امور نیازمندان است. مردم می‌توانند با حداقل ده هزار تومان در طرح حمایت از ایتام و محسنین مشارکت کنند.

 سید ابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با «شهر آفتاب» شبکه رادیویی تهران درخصوص اجرای طرح «هر ایرانی، یک یتیم» اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرح اکرام ایتام را از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین را از سال ۱۳۹۰ به صورت آزمایشی در ۵ استان از جمله استان تهران با هدف کمک و حمایت از کودکان با سرپرست ناتوان یعنی کسانی که پدر دارند، ولی به منظور تامین نیازمندی شان بایستی در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان به آن‌ها کمک شود راه اندازی کردیم.

وی افزود: در این طرح افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند فرزند در اینطرح شرکت می‌کنند. ۸۰ میلیون یتیم و محسنین نداریم بلکه خیرین می‌توانند یک یا چند فرزند را حمایت کنند. هر یتیم و بد سرپرست ممکن است ۱۰ تا ۲۰ حامی داشته باشد و هر کدام یک مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کنند.

پرپنچی در پاسخ به این پرسش که کسانی که کمک می‌کنند در طرح اکرام ایتام خودشان مستقیما وارد عمل می‌شوند یا به واسطه کمیته امداد کمک رسانی می‌کنند؟ تصریح کرد: افزایش حس مسئولیت پذیری در قشر‌های مختلف جامعه، گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان، یاری رساندن به فرزندان یتیم و غیریتیم نیازمند، بهبود وضعیت معیشتی، تحصیلی و درمانی آن‌ها و همچنین ایجاد یک شبکه اجتماعی از خیرین و نیکوکارن برای رسیدگی به امور نیازمندان از جمله اهداف ما از برگزاری طرح «هر ایرانی یک یتیم» است. در این طرح همه‌ی کمک‌های مالی مستقیما به حساب خود یتیم و محسنین واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، تصریح کرد: تعداد حامیان استان تهران ۸۵ هزار و ۱۱۷ نفرهستند که از ۲۳ هزار و ۲۱۳ یتیم و محسنین ما حمایت می‌کنند. حامیان می‌توانند از طریق مراکز و مناطق کمیته امداد سراسر کشور و استان تهران، مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ و مراجعه به وبگاه ekram.emdad.ir در طرح «هر ایرانی یک یتیم» شرکت کنند. حامیان مالی می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان در این طرح مشارکت واز ایتام و محسنین حمایت کنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار