هیات فنی ایران وارد عربستان شد

خبرگزاری المیادین از ورود هیات فنی ایران به خاک عربستان برای تدارک بازگشایی سفارتخانه و کنسولگری خبر داد.

خبرگزاری المیادین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد هیأت فنی ایران به منظور تدارک برای بازگشایی سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری آن در جده و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی وارد خاک عربستان سعودی شد.

عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۱ آوریل)، شورای وزیران عربستان در نشستی به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان آخرین تحولات توافق ازسرگیری روابط بین عربستان و ایران از جمله مذاکرات بین دو کشور در پکن و هماهنگی درخصوص گام های لازم برای ازسرگیری فعالیت دیپلماتیک و کنسولی را بررسی کرد. در این نشست بر اهمیت پیگیری اجرای این توافق تاکید شد.

پیشتر، «علیرضا عنایتی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه از عزیمت هیأت ایرانی تا اواخر هفته جاری به عربستان برای بررسی روند بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده خبر داده بود.

شنبه  پیش، یک هیأت از عربستان سعودی با هدف بررسی سازوکارهای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد به ایران سفر کرده بود. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این نهاد سعودی گزارش داد، این هیأت فنی برای بررسی مکانیزمهای بازگشایی سفارت ریاض در تهران و سرکنسولگری در مشهد، عازم ایران شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
هر چه رابطه ایران زمین
با همسایگان و کل دینا حسنه بشه
باعث میشه
امریکا و استعمار
ضعیف بشه و
گورشون را گم کنند
منافع شون در جنگ بین کشورها و تجزیه کشورهاست
آخرین اخبار