راه آهن اردبیل-میانه شهریور ماه امسال افتتاح می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرایی طرح راه آهن اردبیل - میانه مطلوب است و افتتاح آن در شهریور ماه امسال قطعی است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای راه آهن اردبیل-میانه ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع پیش‌بینی شده بود که با پیگیری‌های بعمل آمده این رقم به ۱۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا به گفته مسئولان استان، از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل هم اعتبار لازم به این طرح تامین شد و عملیات ریل گذاری تاکنون به ۱۳۰ کیلومتر رسیده است.

حجت الاسلام موسوی در خصوص پیگیری‌های انجام شده برای ادامه راه آهن اردبیل به شمال استان هم گفت: طرح اتصال این مسیر ریلی به پارس آباد مغان پیگیری شده و حتی در لایحه بودجه ردیف اعتباری برای طرح راه‌آهن اردبیل -پارس آباد و اتصال آن به قفقاز پیش بینی شده است تا امکان جابجایی مسافر و حدود ۴ میلیون تن بار از منطقه زرخیز مغان فراهم شود.

او ادامه داد: بدین ترتیب با اتمام طرح راه آهن اردبیل -میانه عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - پارس‌آباد شروع می‌شود تا ظرفیت‌های بالقوه مناطق مرزی استان بویژه در حوزه ترانزیت و کشاورزی فعال شده و زمینه توسعه ارتباطات و مبادلات اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه فراهم شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل افزود: شهر بیله سوار به عنوان کانون اصلی منطقه آزاد تجاری و صنعتی انتخاب شده و با تکمیل و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شهر‌های گرمی، رضی و پارس آباد مغان به منطقه آزاد اضافه خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مطالبه جدی مردم استان است افزود: اشتغال‌زایی، افزایش حضور سرمایه‌گذاران در منطقه به دلیل معافیت‌های گمرکی و سود بازرگانی، رفع بیکاری، توسعه صادرات، افزایش مراودات بازرگانی با کشور‌های همسایه، ایجاد بازار‌های تجاری و صنعتی مشترک با همسایگان از جمله مزایای ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی در مناطق محروم و مرزی است.

او بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به نبود تشریفات زائد ارزی و اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیند‌های صادرات و واردات زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری در استان فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید در تحقق شعار سال " مهار تورم و رشد تولید " جدی باشند افزود: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق این شعار اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد رشد تولید و مهار تورم در استان باشیم ضمن اینکه نباید از اشتغال‌زایی جوانان هم غافل شد.

موسوی ادامه داد: تحقق شعار سال مستلزم مشارکت همگانی است و تمامی ارگان‌ها، نهادها، احزاب و رسانه‌ها در تحقق آن سهیم هستند چرا که چاره‌ای جز رشد تولید و مهار تورم نداریم.

او اظهار کرد: باید نصایح و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شعار سال "مهار تورم و رشد تولید"مدنظر قرار گیرد و دولت و مجلس هم مصمم به جهش و تحرک جدید در کشور با رونق تولید و کنترل تورم است تا رفاه و آسایش مردم بویژه اشتغال جوانان در کشور تامین شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اردبیلی
۱۴:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
انشالله