آماده‌باش کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران قزوین برای مقابله با سیل احتمالی

دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال بروز سیل در پی بارندگی‌های شدید به حالت آماده باش کامل درآمدند.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: تمام دستگاه‌های ذیربط این استان با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص بارش باران برای مقابله با خطرات و تهدید‌های احتمالی از آمادگی لازم برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در تمام مناطق استان قزوین شاهد بارندگی هستیم و فعالیت سامانه بارشی تا فردا جمعه ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به بارش باران و تگرگ شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود و به همین دلیل مردم باید از اتراق، تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

علیمی تاکید کرد: مناطق کوهستانی به ویژه الموت غربی و شرقی، کوهین و طارم در معرض خطر بیشتری قرار دارند و همچنین بخش کوچکی از جنوب استان در شهرستان‌های بویین زهرا و آوج نیز شدت بارش‌ها شدید خواهد بود.

به گفته این مسوول، نقاط پرخطری را که پیش‌بینی کردیم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به‌طور جدی در حال مدیریت است و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز در حالت آماده باش کامل هستند.

علیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال سرریز شدن سد‌ها وجود دارد توصیه می‌شود کشاورزان و مردم از توقف در اطراف سد‌های خاکی نیز خودداری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به تعطیلات آخر هفته از همه مردم می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدار‌های صادره از سوی مدیریت بحران را جدی گرفته و از قرار گرفتن و در نواحی پرخطر خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.