ادامه شرایط جوی ناپایدار در همدان

بارش برف بهاری ارتفاعات همدان و پیست تاریک دره را سفید پوش کرد.

شرایط نامساعد و ناپایدار جوی که از ۲ روز گذشته در نقاط مختلف همدان آغاز شده همچنان ادامه دارد و علاوه بر ثبت بارش بالای ۷۲ میلیمتری باران در شهرستان نهاوند  در روز پنجشنبه ۲۴ فروردین نیز شاهد بارش برف بهاری و طوفان شدید در مسیر گنجنامه به سمت پیست اسکی تاریک دره بودیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان نیز با اشاره به بارش باران طی ۲۴ اداره کل هواشناسی همدان هم گفت: بیشترین بارش‌ها ظرف شبانه روز گذشته و تا پیش از ظهر پنجشنبه در نهاوند با ۷۲ میلیمتر گزارش شده است.

حمید پورحسینی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان هم گفت: با بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته آب موجود در رودخانه‌های نهاوند از حالت طبیعی فراتر رفته و نزدیک به سیلابی شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: هم اینک فرمانداران سراسر استان در حال گشت زنی و رصد وضعیت شهرستان از نزدیک هستند و تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از سیلاب از سوی فرمانداران به مدیریت بحران ارائه نشده است.

پورحسینی گفت: البته در برخی از معابر درون شهری شاهد آبگرفتگی‌هایی هستیم که تیم‌های شهرداری در حال رفع مشکل هستند.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سطح آب موجود در رودخانه‌ها افزایش یافته از شهروندان خواست از نزدیک شدن، اسکان و اتراق در کنار سدها، آبگیرها، حوزه‌های آبریز و رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: برخی از پل‌های موجود بر روی رودخانه‌ها از استحکام کافی برخوردار نیستند یا ارتفاع کافی و استاندارد را ندارند که باید از تردد از روی این پل‌ها نیز پرهیز شود.

پورحسینی افزود: در صورت تداوم بارش‌ها احتمال قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز نیز وجود دارد با این وجود مدیریت بحران استان از آمادگی لازم برخوردار است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.