باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

نفس‌هایِ آخرِ آخرین مانع

نیمه‌های شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است و کوچک و بزرگ، پیر و جوان در کوچه و خیابان در حال تردد هستند و به سمت مسجد، خانه‌ی خدا می‌روند.

آمده‌اند تا شب قدر و عنایت خاص خداوند را، به روز قدرِ بشریت پیوند زنند و مقدرات بهترین شب سال را به روز حیات اسلام گره بزنند و آخرین مانعِ صلح جهانی را از میان بردارند.

مانعی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آنرا غده‌ی سرطانی نامید  و فرمود: اسرائیل باید از صفحه‌ی روزگار محو شود. 

تلاش برای نابودی اسرائیل

از زمان توصيه‌ها و فرموده‌های امام خمینی(ره) درخصوص برپایی باشکوه روز جهانی قدس تا پیش‌بینی نابودی اسرائیل توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۵ که فرمودند: 《اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواد دید》، ضربه‌های زیادی بر پیکره‌ی پوشالی این رژیم صهونیستی غاصب وارد شده است و گویی این پیش بینی خیلی زودتر محقق می‌شود.

روز به روز از توانش کاسته و بر اختلافاتشان افزوده شده است.

نفس‌هایِ آخرِ آخرین مانع

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی در گردهمایی رهبران مقاومت که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد، به همین نکته اشاره کرد.

او می‌گفت: چنین اختلافی در رژیم صهونیستی در ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه است؛ در سطح بین‌المللی، جهان به سوی نظام چندقطبی حرکت می‌کند و دوران سلطه آمریکا به پایان می‌رسد و روابط کشورهای منطقه به سوی صلح پیش می‌رود. 

سید حسن نصرالله در ادامه می‌گوید: پیامدهای صلح ایران و عربستان به مرور نمایان می‌شود و این مسیر جدید در منطقه، از تفرقه جلوگیری می‌کند. 

صلح نزدیک است

آنچه اهداف اسلام و مسلمانان را برای نابودی هرچه سریعتر  رژیم صهونیستی اسرائیل به عنوان مهمترین و بزرگترین دشمن جهان اسلام محقق می‌کند، تقویت وحدت و پرهیز از تفرقه است.

امروزه تنها مسلمانان برای نابودی این رژیم غاصب، مصمم نیستند؛ مسیحیت هم از ظلم این جرثومه‌ی فساد در امان نیستند و خواهان نابودی آنند.

نفس‌هایِ آخرِ آخرین مانع

 

تئودوسیوس، اسقف اعظم کلیسای ارتودکس فلسطین اشغالی و اسقف کاپوچی نیز خواهان اتحاد اسلام و مسیحیت برای رهایی قدس شریف هستند. 

آخرین رمق‌ها

مهمترین اتفاقی که تاکنون رخ داده است، تقویت جبهه مقاومت در کشور مظلوم فلسطین و خصوصا در نوار غزه است؛ اتفاقی که در  چند سال اخیر با تلاش‌های سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی رخ داد.

نفس‌هایِ آخرِ آخرین مانع

او، فلسطین را خط مقدم خود و تمامی آزادگان جهان معرفی کرد و توانست به همت جوانان فلسطینی، مقابل رژیم صهونیستیِ اسرائیل که مدعی است قدرتی جهانیست، بایستد.
رژیمی پوشالی که در  مقابل همین جوانان منطقه، در جنگ ۲۲ روزه با تمام امکانات و تسلیحاتش شکست خورد و عقب نشست. 

زیر سایه قرآن، در مسیر صلح جهانی 

حالا ملت‌ها در سرتاسر جهان به پا خواسته‌اند و در مسیر صلحند؛ مسیری که نهایتا با عنایات خداوند به قدس ختم می‌شود؛ مسیری که با برداشتن آخرین مانع، هموار و دلنشین می‌شود.

نفس‌هایِ آخرِ آخرین مانع

مردم ایران اسلامی نیز در شب قدر، دست به دعا شده‌اند و قرآن بر سر گرفته‌اند تا زیر سایه‌ی کلام الله، نابودی آخرین مانع را از خدایشان بخواهند و آماده شوند تا عملا به جهانیان نشان دهند که سالهاست پرچمدار و خواهان صلح جهانی هستند و در این مسیر، با صلابت گام برمی‌دارند و مشت‌های گره کرده‌یشان را بر دهان ظالمان روزگار خویش می‌زنند.

منصور سپهری، باشگاه خبرنگاران جوان مرکز سیستان و بلوچستان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.