۷۲ درصد از حجم سدهای استان بوشهر پر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با بارش‌های فرانرمال سال گذشته این استان به شکل متوسط ۷۰ درصد حجم سدهای بوشهر از آب پر شده است.

علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: هم اکنون ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان بوشهر ذخیره شده که ۷۲ درصد حجم سدها را شامل می‌شود.

وی افزود: سد تنگ ارم و ارغون با ۱۰۰ درصد و سد رئیسعلی دلواری با ۷۰ درصد بیشترین و کمترین ظرفیت آبگیری داشته‌اند هر چند سدهای اخند و باغان که سال گذشته به مرحله آبگیری رسیدند توانسته‌اند حجم خیلی خوبی از آب را ذخیره‌سازی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: این استان ۶ سدمخزنی در مرحله بهره برداری دارد که پارسال آبگیری ۲ سد آغاز و به این مجموعه اضافه شد.

محمدی عنوان کرد: سدهای استان بوشهر در مجموع قابلیت ذخیره‌سازی ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب را دارند که در سال آبی ۱۴۰۰، ۱۶۰ میلیون مترمکعب و در سال ۱۴۰۱، ۳۱۸ میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی داشته‌اند.

وی یادآور شد: یکی از مزیت‌های سدهای استان ذخیره‌سازی آب شرب است که در سدهای ارغون و تنگ‌ارم به خوبی نمایان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: به غیر از سد دشت پلنگ، به دلیل نبود اختلاف چندان ارتفاع و مخزن سدهای استان سبب می‌شود که امکان راه‌اندازی طرح های نیروگاهی جهت تولید برق از این سدها وجود نداشته باشد.

محمدی با اعلام سرریزشدن برخی از سدهای استان های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد در سال آبی کنونی گفت: با توجه به این که در کنار آب‌شیرین‌کن ها، حجم عمده‌ای از آب مورد نیاز استان بوشهر از این دو استان تامین می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که در تابستان امسال با تنش کم‌آبی کمتری مواجه باشیم هرچند مدیریت بهینه مصرف می‌تواند مشکل بخش‌هایی از استان که در گرفتن آب دچار مشکلاتی هستند را کمتر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.