هشدار جهاد کشاورزی به باغداران در خصوص سرمازدگی باغات

اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای در خصوص سرمازدگی باغات به کشاورزان هشدار داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ، باغداران زودتر از موعد اقدام به ایجاد دود و آتش نکنید که باعث اتمام سوخت و خستگی شما شود و در زمان تشکیل توده تشعشعی آتشی نداشته باشید.

کسانی‌که مجهز به دماسنج یا سرمابان می‌باشند آن را در باغ خود نصب کرده و حداقل هر ساعت آن چک کرده و حساس‌ترین زمان ممکن را جهت روشن نمودن آتش در نظر بگیرند.


بیشتر بخوانید


باغداران آتش باید به تعداد زیاد و اندازه‌های کوچک باشد، به این منظور استفاده از حلب‌های روغن ۵ یا ۱۷ لیتری با سوخت گازوئیل و استفاده از چند قطعه چوب، کاه و کلش، پوست چوبی بادام، شاخه‌های هرس شده مناسب می‌باشد.

باغداران بهترین زمان روشن کردن آتش را کسی نمیتواند دقیقا اعلام کند، چون شرایط هر باغ به دلیل تفاوت در شیب و ارتفاع و موقعیت و رقم کاشته شده محصول متفاوت است، اما بهترین زمان ایجاد مه دود در باغ شما زمانیست که: وزش باد قطع شود و آسمان هم صاف صاف باشد و زمانی که دما توسط دماسنجی که در باغ نصب شده کنترل شود.

باغداران لطفا تا زمانیکه باد در جریان است و شاخ و برگ درختان تکان میخورد آتش روشن نکنید و سوخت خود را برای زمان بحرانی ایجاد سرمای تشعشعی نگهدارید.

باغداران عزیز تا طلوع آفتاب آمادگی خود را حفظ کرده، زیرا همانطور که میدانیم لحظات نزدیک طلوع آفتاب بحرانی‌تر می‌باشد و حتما مقداری سوخت برای لحظه طلوع آماده داشته باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار