پور ابراهیمی:

اصلاح ساختار بودجه یک چالش اساسی در بحث تولید و تورم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتظام بخشی به ساختار منابع و مصارف دولت برای جلوگیری از ناترازی بودجه یکی از اقدامات مهم ما در برنامه هفتم است.

محمدرضا پورابراهیمی  در زمینه توجه به اصلاح ساختار بودجه سالیانه در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: برنامه هفتم  ظرفیت خوبی است تا ما به واسطه آن بتوانیم یک انتظام بخشی به نحوه منابع و مصارف دولت در حوزه بودجه سنواتی داشته باشیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های سابق توسعه‌ای در کشور بیان کرد: در برنامه‌هایی نظیر پنجم و ششم به موضوع اصلاح ساختار بودجه تاکید شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه بار‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه امروز به عنوان یک چالش اساسی در بحث تولید تورم در کشور مطرح شده و واقعیت میدانی هم گویای همین نکته است از این رو انتظام بخشی به ساختار منابع و مصارف دولت در قالب یک رویکرد متوازن برای جلوگیری از ناترازی بودجه و جلوگیری از ایجاد کسری در آن جهت عدم تولید تورم در نظام اقتصادی کشور، یکی از اقدامات مهم و محوری ما در برنامه هفتم توسعه خواهد بود که در چارچوب مشخصی مطرح خواهد شد.

پورابراهیمی ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره کنم که این احکام ساختاری در بودجه با این رویکرد مدنظر قرار خواهد گرفت که دست دولت بسته نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار