سقف لرزان روی سر حدود ۴۰ هزار خانوار روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۹ هزار و ۶۳۱ واحد مسکن روستایی در استان فاقد استحکام بوده و یا از استحکام پایین برخوردار است.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۹ هزار و ۶۳۱ واحد مسکن روستایی معادل  ۴۵ درصد در استان فاقد استحکام بوده و یا از استحکام پایین برخوردار است.

او افزود: از اهالی ۳۹ روستای استان به ویژه شهرستان‌های خوسف، سربیشه، فردوس، درمیان و بشرویه تقاضا می‌شود با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی نسبت به بهسازی مسکن خود اقدام کنند.  

تنها بیان کرد: پارسال سه هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات روستایی به بانک معرفی شده‌اند که از این تعداد  ۸۷ درصد انعقاد قرارداد با بانک داشتند و هزار و ۱۸۳ واحد در مرحله فونداسیون و ۵۰۹ واحد مرحله سفت کاری را به اتمام رسانده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی دارای ۳۱ شهر است که ۳۰ شهر آن زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و براساس تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر به عنوان کارگزار مشارکت کنیم.  

او با بیان اینکه مشکلی در زمینه تأمین زمین واحد‌های نهضت‌های ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی نداریم تصریح کرد: براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، خراسان جنوبی در زمینه انعقاد قرارداد واحد‌های مسکن روستایی با جهش قابل توجه به رتبه دوم کشوری رسیده است.  

تنها با اشاره به اجرای تفاهم نامه همکاری با بنیاد مستضعفان برای ساخت هزار واحد مسکن روستایی در استان اظهار کرد: ۷۷۰ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم نامه احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی محرومان در کشور ادامه داد: سهم خراسان جنوبی از این طرح احداث هزار واحد بوده که تاکنون برای ۸۰۰ واحد اجرای سقف انجام  و ۷۳۸ واحد سفت کاری آن به اتمام رسیده است.  

او درباره طرح مسکن ملی نیز افزود: طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۲۲ هزار و ۴۱۸ نفر تأیید نهایی شدند.

تنها با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۵۳ نفر آورده اولیه خود را به حساب فوق واریز کرده‌اند گفت: پنج هزار و ۴۱۶ نفر شروع به کار داشتند و ۲ هزار و ۹۵۲ نفر اجرای فونداسیون، هزار و ۸۲۵ واحد اجرای سقف و هزار و ۲۰ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار