جابجایی ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق فرودگاه بین المللی کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق این فرودگاه بین المللی به مقاصد داخلی جابه جا شدند.

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت : این تعداد مسافر در قالب ۲ هزار و ۹۷۰ پرواز داخلی و به مقاصد تهران، مشهد، کیش، شیراز و عسلویه جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۴ تا ۷۰ پرواز هفتگی از طریق این فرودگاه انجام شد افزود: در سال گذشته ۲ میلیون و ۷۵ هزار کیلوگرم بار از طریق این تعداد پرواز جابجا شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با بیان این که امسال ۱۵ هزار و ۱۵۷ مسافر نیز در ایام نوروز از طریق فرودگاه بین المللی کرمانشاه به مقاصد داخلی جابه جا شدند یادآور شد: این تعداد مسافر نوروزی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز چهاردهم فروردین جاری، در قالب ۱۵۲ پرواز داخلی به مقاصد مختلف جابجا شدند.

بیاتی با اشاره به نوسازی و تعمیر باند این فرودگاه افزود: با اتمام کار نوسازی باند این فرودگاه، هواپیما‌های پهن پیکر اجازه نشست و برخاست در آن را خواهند داشت و علاوه بر افزایش شمار پرواز‌ها ظرفیت جابجایی مسافر از طریق این فرودگاه به ۲ تا ۲.۵ برابر ظرفیت فعلی در سال خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به استقبال بسیار خوب مردم این استان از سفر‌های هوایی و پیگیری‌های لازم ناوگان مورد نیاز برای تقاضای مردم استان نیز فراهم شود.

بیاتی با اشاره به اینکه ۲ شرکت هواپیمایی به مرکزیت استان کرمانشاه درخواست مجوز کرده‌اند که موافقت اصولی برای آن‌ها صادر شده است افزود: یکی از این شرکت‌ها خوشبختانه کار خرید هواپیما را انجام داده و تاکنون موفق به خرید ۶ فروند هواپیما شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.