کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه‌های سیاسی:

احزاب برای دریافت یارانه گزارش مالی ۱۴۰۱ را ارائه کنند

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروههای سیاسی دریافت مجدد یارانه را به ارائه گزارش مالی سال ۱۴۰۱(درآمدهای مالی و صورت هزینه‌ها) و تایید آن منوط کرد.

بر اساس اعلام روز شنبه دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه‌های سیاسی و براساس صراحت تبصره ماده ۱۷ قانون احزاب، دریافت مجدد یارانه منوط به ارائه گزارش مالی از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی و تایید آن توسط کمیسیون احزاب است.

بر پایه اعلام دبیرخانه کمیسیون احزاب و مطابق مفاد ماده ۱۴ قانون مزبور، احزاب و گروه‌های سیاسی لازم است تا گزارش مالی سالیانه سال ۱۴۰۱ خود را شامل درآمد‌های مالی و صورت هزینه‌های حزب متبوع حداکثر ظرف ۳۰ روز آینده به دبیرخانه کمیسیون احزاب ارائه کنند.

مطابق ماده ۱۴ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی؛ منابع مالی احزاب باید از طریق قانونی تامین و هزینه شود و کلیه درآمدها، منابع آن و مصارف و هزینه‌های حزب باید در دفاتر قانونی ثبت شود.

همچنین بر اساس تبصره ماده فوق الذکر همه احزاب سیاسی موظف هستند درآمد‌های مالی و صورت هزینه‌های خود را سالانه پس از تصویب شورای مرکزی حزب در پایان هر سال شمسی به کمیسیون احزاب ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۵:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
چه احزابی ....ما که از این احزاب خیری ندیدیم جز اینکه سربار جامعه هستند و هزینه تحمیل می کنند...حزب کیلو چنده بابا ولمون کنید ....از گرونی سرسام آور گزارش بگیرید که مسئولین بی لیاقت ما چه کاری واسه گرونی کردن...
Netherlands
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
کشور باید بین احزاب تقسیم بشه نه اینکه صدقه بهشون بدن
United States of America
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
کدام احزاب؟مگر حزب هم داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
چرا یارانه‌ها را مطابق تورم پرداخت نمی کنید؟
وای برکم فروشان
آخرین اخبار