اجرای ۳ طرح کلان ملی دانش‌بنیان در سمنان

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از تهیه و اجرای سه طرح کلان ملی در حوزه دانش‌بنیان بر پایه ظرفیت‌های معدنی این استان خبر داد.

منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: چون سمنان یک استان با ظرفیت معدنی است و برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و ... طرح‌های جهاد دانشگاهی سمنان در سال ۱۴۰۲ بر اساس مزیت غالب این استان تهیه و اجرا می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا سه طرح جدید دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی بر پایه مواد معدنی که از مزیت‌ها و ظرفیت‌های غالب استان سمنان است، در سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید تهیه شده و اجرا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: این طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست شامل طراحی و ساخت فیلتر‌های تصفیه هوا بر پایه مواد معدنی جهت کاهش آسیب‌های آلودگی هوا در کشور، در حوزه کشاورزی تولید خوراک دام سبک و سنگین بر پایه مواد معدنی و طراحی و ساخت سنسور‌های اندازه‌گیری رطوبت خاک مناطق کویری جهت جلوگیری از مصرف زیاد آب در کشاورزی برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

منصفی‌راد همچنین از تجاری‌سازی دو محصول دانش‌بنیان با عنوان کود معدنی آهسته‌رهش و مالچ معدنی سازگار با محیط زیست با هدف کمک به تثبیت ریزگرد‌ها به‌عنوان دو طرح دانش‌بنیان استان در سال گذشته نام برد و گفت: نمونه‌های اولیه این محصولات تهیه و تولید شده و مقدمات تولید انبوه آنان نیز فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار