اجرای طرح هادی در ۲۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون مطالعات ۷۹۸ طرح هادی روستایی در استان انجام شده و ۵۵۲ طرح هادی نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جمع خبرنگاران آمده بود گفت: در راستای آبادانی روستا‌های استان قزوین تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی از محل تهیه قیر رایگان آسفالت شده و همچنین در سال گذشته ۱۳۰ روستا به مساحت پنج هزار و ۴۵۰ هزار مترمربع قیر رایگان دریافت کردند.

سبحانی افزود: برای دریافت سند واحد‌های مسکونی در ۴۵۰ روستای استان قزوین اقدام شده است و در برخی نقاط به دلیل موقوفه بودن اراضی به مشکلاتی برخورده ایم که برای حل آن در حال تلاش و رایزنی هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تاکید کرد: تاکنون ۷۴ هزار و ۸۳۹ جلد سند در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در استان صادر شده است که در این میان هشت هزار و ۳۱۹ فقره سند شهری و ۶۱ هزار و ۶۵۵ فقره سند روستایی است.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن، ساخت چهار هزار واحد در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که سه هزار و ۱۰۰ واحد آن در شهر مهرگان و بقیه در سایر شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان قرار دارد.

سبحانی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های مسکن نهضت ملی در مرحله نازک کاری قرار دارد، اظهار کرد: تا شهریورماه سال جاری بیش از ۲۰۰ واحد مسکن نهضت ملی تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن یادآور شد: در طرح جهش تولید مسکن ۸۸۰ متقاضی تاکنون وجوه اعلام شده را واریز کرده اند که عملیات عمرانی مسکن آنان بسیار قابل‌توجه است و همچنین ۲۰۷ میلیارد تومان در راستای محرومیت زدایی برای استان به منظور پیشبرد پروژه‌های بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به اجرای طرح منظومه روستایی در استان قزوین، افزود: این طرح به منظور توسعه یکپارچه، هماهنگ، فراگیر و پایدار سکونتگاه‌های روستایی عملیاتی شده است. وی یادآور شد: امسال طرح منظومه روستایی برای اولین بار در الموت شرقی و غربی اجرا می‌شود و در قالب آن تمام جنبه‌های معیشتی، گردشگری و طرح‌های عمرانی روستا‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اتمام طرح، نظریات و بررسی‌ها تسهیل‌گری می‌شود تا به اجرا برسد.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار