افشای حضور نیرو‌های آمریکایی در اوکراین

اسناد فاش شده وزارت دفاع آمریکا حاکی از آن است که ۱۴ نیروی ویژه آمریکایی در قالب ناتو در اوکراین حضور دارند.

بنابر اسناد فاش شده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ۹۷ نیروی ویژه ناتو در اوکراین حضور دارند که ۱۴ نفر از آن‌ها آمریکایی هستند.

طبق گزارش نیوز ویک، همچنین ۵۰ نیروی انگلیسی، ۱۷ نیروی لتونیایی، ۱۵ نیروی فرانسوی و یک نیروی هلندی در قالب نیرو‌های ویژه ناتو در اوکراین حضور دارند.

پیش از مقامات اروپایی حضور نیرو‌های خود در اوکراین را تکذیب کرده بودند. فرانسه گزارش‌ها درباره حضور نیرو‌های این کشور در جنگ اوکراین را رده کرده بود. سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه امروز یکشنبه اعلام کرد هیچ سرباز فرانسوی در اوکراین حضور ندارد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا حضور نیرو‌های آمریکایی در اوکراین را محدود به حضور در سفارت عنوان کرده بود.

اسناد منتشر شده درباره جنگ اوکراین شامل عکس‌هایی از نمودار‌های سلاح‌هایی است که قرار است به اوکراین تحویل داده شود و همچنین برآورد‌هایی از قدرت نیرو‌ها و گردان‌ها نیز ارائه شده است. پنتاگون می‌گوید گرچه این اسناد واقعی است، اما ظاهراً تغییراتی در آن ایجاد شده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اولین بار این درز اسناد پنتاگون را منتشر کرد و به نقل از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد اسناد طبقه بندی شده زیادی درباره جنگ اوکراین طی هفته گذشته در شبکه اجتماعی توییتر و تلگرام منتشر شده است. این اطلاعات حاوی جزئیاتی درباره برنامه مخفیانه آمریکا و سازمان ناتو بوده است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال بررسی چگونگی انتشار این اسناد در تلگرام و توییتر و نحوه افشای آن در این دو پلتفرم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
این خبر چیز جدیدی نیست هر جا جنگ و خون باشد یک پایش به آمریکا می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۱:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
کشورهایی که در مقابل روسیه در جنگ صف ارایی و ستاد سازی و ارسال نیرو و تسلیحات و امکانات زندگی و مرگ کرده اند باید مشمول مجازاتهای طولانی مدت از سوی متحدین روسیه از جمله ایران شوند.
آخرین اخبار