کشته شدن ۳ کارمند برنامه جهانی غذا در سودان

نهاد زیر مجموعه سازمان ملل اعلام کرد ۳ تن از کارمندانش طی درگیری‌های سودان توسط نیرو‌های پشتیبان سریع کشته شدند.

دفتر برنامه جهانی غذا اعلام کرد ۳ نفر از کارمندانش در منطقه الفاشر سودان به دست نیرو‌های پشتیبانی سریع کشته شده‌اند. نیرو‌های پشتیبانی سریع همچنین ۵ خودروی صحرایی متعلق به این نهاد را در مناطق مختلف سودان به سرقت بردند.

براساس گزارش اسکای نیوز، مقامات جهانی با سران ارتش و نیرو‌های پشتیبان سریع برای آرام کردن خشونت‌هایی که روز شنبه آغاز شد و اکنون در دومین روز خود است، صحبت کرده‌اند.

پس از کشته شدن حداقل ۵۶ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۶۰۰ نفر، میانجیگری بحران برای کاهش تنش‌های مسلحانه در سودان در حال انجام است. این ۳ کارمند برنامه جهانی غذا نیز در میان ۵۶ کشته هستند.

یکی از سخنگویان این نهاد گفت که ۲ کارمند دیگر در حین انجام وظایف مجروح شدند و یک هواپیمای بشردوستانه آسیب دید که به طور جدی بر کار WFP تأثیر گذاشت.

درگیری‌ها از روز گذشته میان عبدالفتاح البرهان، رئیس ارتش و رئیس جمهور بالفعل و محمد حمدان دقلو،   معروف به حیمدتی رئیس نیرو‌های پشتیبانی سریع، تشدید شده بود. سالوا کر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی و ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی، در تلاش برای آرام کردن خشونت‌ها با هر دو رهبر تماس تلفنی داشته‌اند.   مصر نیز پیشنهاد میانجی‌گری داده است.

برنامه جهانی غذا شاخه‌ی کمک غذایی سازمان ملل متحد و بزرگترین نهاد انسانی جهان در زمینه امنیت غذایی و رفع گرسنگی است. این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از ۸۰ دفتر در کشور‌های دیگر، جهت کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند تلاش می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار