۷۹۲ نفر در چهارمحال و بختیاری از طریق آزمون استخدامی معلم می‌شوند

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش سه برابری ظرفیت جذب استخدامی امسال نسبت به سال قبل، گفت: در آزمون استخدامی که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود ۷۹۲ نفر جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

امین سلیمانی در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مراحل انتخاب معلم نمونه در چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار شد که در ابتدا یک‌هزار و ۳۲۷ معلم از چهارمحال و بختیاری شامل ۴۸۲ مرد و ۸۴۵ زن برای شرکت در این طرح اقدام کردند.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد شرکت‌کننده ۱۶۲ مرد و ۳۱۶ زن به مرحله منطقه‌ای راه یافتند، پس از آن ۱۵ مرد و ۳۲ زن به مرحله استانی راه یافتند و در مجموع سه معلم نمونه استان در سطح کشوری انتخاب و در هفته معلم معرفی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه ۷۵ برنامه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۷ همایش تجلیل از معلمان در مناطق هفده‌گانه، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، غبارروبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده‌های شهدای فرهنگی بخشی از این برنامه‌هاست.

سلیمانی در خصوص فرآیند استخدام معلمان تصریح کرد: در سال گذشته ۷۷۷ نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ دعوت به مصاحبه شدند که از ۳۳۴ سهمیه موجود ۲۵۷ نفر شامل ۱۰۲ مرد و ۱۵۵ زن جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی ادامه داد: دلیل اینکه تعداد استخدامی‌ها کمتر از سهمیه مورد نظر بود این است که در بخش سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد ایثارگری شرکت‌کننده لازم نبود و در برخی کدرشته‌ها شرکت‌کنندگان حدنصاب علمی را کسب نکرده بودند.

سلیمانی با اشاره به افزایش سه برابری ظرفیت جذب استخدامی در سال جاری نسبت به سال گذشته، بیان کرد: در آزمون استخدامی که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود ۷۹۲ نفر جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

سلیمانی در خصوص اعتراضات به طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: ۳۰ درصد از معلمان نسبت به طرح رتبه‌بندی اعتراض داشتند؛ ثبت اعتراضات از ۱۹ فروردین آغاز شده و معلمانی که اعتراض داشتند، اعتراضات خود را در سامانه به ثبت رساندند و مستندات جدید را بارگذاری کردند که به زودی صحت‌سنجی و ارزیابی می‌شوند.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام مطالبات ۱۴۰۱ معلمان پرداخت شد و مطالبات ۱۴۰۰ باقی مانده است که به زودی پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار