۲۰۰ تشکل تعاون روستایی در خراسان جنوبی فعال است

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از فعالیت ۲۰۰ تشکل تعاون روستایی در استان خبر داد.

رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۰۰ تشکل فعال در استان وجود دارد که حدود ۱۹۷ هزار نفر از مردم روستایی و عشایری استان عضو این تشکل‌ها هستند که حدود یک چهارم مردم استان را تشکیل می‌دهند.

او افزود: شرکت‌های تعاونی‌های تولید که کود و بذر و نهاده‌های کشاورزی و خدمات ماشین آلات و ابزار تولید روستائیان را تأمین می‌کنند، تعاونی‌های زنان روستایی هستند و از جمله شرکت‌های تعاونی هستند که در حوزه فعالیت‌های زنان و توانمندسازی زنان روستایی و عشایری فعالیت می‌کنند.

رضوی عنوان کرد: نوع دیگر، شرکت‌های تخصصی کشاورزی مانند اتحادیه‌های دامداران و شرکت‌های زیرمجموعه این اتحادیه‌ها و نظام‌های صنفی و شرکت‌های سهامی زراعی بوده که از بخش تولید و روستایی حمایت می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: همه این شرکت‌ها عام بوده و خصوصی نیستند و به طور متوسط در هر شرکت ۳ هزار تا ۵ هزار نفر عضو آن هستند؛ بنابراین خدمات این شرکت‌ها گسترده بوده و پراکنش ارائه خدمات بسیار وسیع است.

او با اشاره به اینکه خرید تضمینی که امسال در استان داشته ایم گفت: یک سری محصولات استراتژیک بوده که در سطح کلان به صورت تضمینی خریداری می‌شود و در خراسان جنوبی از مجموع گندمی که خرید شده، بیش از ۸۰ درصد را تشکل‌های تعاون روستایی انجام و حدود ۲۰ درصد را خدمات بازرگانی شرکت غله انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار