اولین یادواره شهدای جهادگر فارس برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: نخستین یادواره بزرگداشت سرداران و ۲۵۳ شهید جهادگر استان فارس برگزار خواهد شد.

سرهنگ اسماعیل قزل‌سفلی گفت: نقش بی‌بدیل جهادگران در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی مورد تحسین همه اقشار جامعه بوده، به ویژه در دوران ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که جهادگران موفق شدند در حوزه خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق روستایی و دور افتاده اقدامات گسترده‌ای انجام دهند.

او گفت: نیرو‌های جهادی در زمان جنگ تحمیلی در قالب جهاد سازندگی که امام (ره) به آنان لقب سنگرسازان بی سنگر دادند، توانستند با ارائه طرح‌های پشتیبانی و مهندسی جنگ، مشکلات عمده رزمندگان را در مناطق مختلف را با ساخت راه‌ها، پل‌ها، سنگرها، خاکریز‌ها و جاده‌ها مرتفع کرده، در بخش نظامی نیز با انواع ابتکارات و اختراعات، تا حد زیادی در سرعت بخشیدن و تسهیل فعالیت رزمندگان ایفای نقش کردند و در حوزه بهداشت و درمان نیز نقش جهادگران در طول دفاع مقدس بی بدیل بوده است.

قزل‌سفلی گفت: امروزه نیز جهادگران و گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف مشغول خدمت رسانی هستند و از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به پروژه‌های ساخت مسکن محرومین، راه سازی، آبرسانی به روستاها، طرح‌های بهداشتی و درمانی، کشاورزی و دامپروری و ... اشاره کرد.

او با بیان اینکه طی این سال‌ها فعالیت و در دوره‌های مختلف شهدای جهادگر بسیاری تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد، افزود: شهید خدمت قلمداد شدن جهادگرانی که در راه خدمت به هموطنان خود در مناطق محروم و کم برخوردار با (اردو‌های جهادی) جان خود را از دست می‌دهند از مطالبات خانواده‌ها و همکاران تلاشگر آنان است و مدت‌هاست این موضوع توسط بسیج سازندگی با هدف تصویب از سوی مجلس، پیگیری می‌شود؛ مبحثی که در صورت تصویب زمینه را برای اعطای درجه شهید خدمت به جهادگران خدوم آسمانی باز می‌کند.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس با ضروری خواندن لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جهادگر، گفت: سازمان بسیج سازندگی فارس با مشارکت گروه‌های جهادی اولین یادواره سرداران و ۲۵۳ شهید جهادگر استان را با محوریت بررسی ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی، مدیریتی و فنی شهدای جهادگر از جمله شهدای جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس، شهدای جهادگر مدافع حرم، شهدای جهادگر مدافع امنیت و جهادگران آسمانی برگزار می‌کند

او گفت: در این راستا اولین جلسه ستاد هماهنگی در این خصوص برگزار و کمیته‌ها و شرح وظایف هر کمیته نیز مشخص شد و علاوه بر راه‌اندازی دبیرخانه این یادواره شهداء مسئولین کمیته‌های فرهنگی و رسانه، سرکشی از خانواده شهداء، برنامه ریزی و مالی، نظارت و ارزیابی، اجرایی مراسم و پشتیبانی تعیین شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با دعوت از گروه‌های جهادی برای مشارکت در برگزاری باشکوه این یادواره شهداء، گفت: این برگزاری یادواره شهداء یک اقدام و فعالیت معنوی است و فرصتی برای تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های شهداء است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار