آمریکا: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به دنبال تغییر در سیاست «چین واحد» نیست و استقلال تایوان را به رسمیت نخواهد شناخت.

«کالین کال»، معاون وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: تمایل دارم تا این موضوع را توضیح دهم که سیاست ما درخصوص چین واحد تغییر نیافته است و ما از هرگونه تلاشی از سوی هر طرفی برای تغییر یکجانبه وضعیت کنونی حمایت نمی‌کنیم.

براساس گزارش آر تی، وی افزود: ما سیاست یکپارچه‌سازی چین با استفاده از زور را تایید نکرده همچنین از استقلال تایوان هم حمایت نمی‌کنیم.

کال تاکید کرد: جنگ در تنگه تایوان نه فقط بر شکوفایی آمریکا تاثیر خواهد گذاشت بلکه بر زندگی مردم در همه کشور‌های دنیا بازتاب منفی خواهد داشت لذا هیچکس به دنبال بروز جنگ در تایوان تنگه نیست و راهبرد دفاع ملی ما این موضوع را تایید می‌کند.

آمریکا در حالی این ادعا را اظهار کرده که ساعاتی پیش از سخنان کال یک کشتی جنگی آمریکایی موسوم به یواس‌اس میلیوس درست چند روز پس از پایان رزمایشات چین در اطراف تایوان، از میان تنگه تایوان عبور کرد؛ اقدامی که نیروی دریایی آمریکا آن را رفت‌وآمدی عادی خوانده است. چین که جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، روز دوشنبه گذشته رسما رزمایشات خود را در اطراف این جزیره پایان داد.

چین این رزمایشات را به دنبال دیدار تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برگزار کرد تا خشم خود را نسبت به این مسئله ابراز کند زیرا چین چنین دیدارهایی را به عنوان دخالت در امور داخلی کشورش تلقی می‌کند و معتقد است که آمریکا با این اقدامات از استقلال تایوان و جدایی این جزیره از چین حمایت می‌کند. روابط میان واشنگتن و پکن در پی تماس‌های مقامات آمریکایی با مسئولان تایوانی با تنش‌هایی همراه بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
پس این همه تجهیزات نظامی برای جنگ با چین که فرستادید دکوری است ‌‌‌؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
دروغ محض یانکی ها کی میخانه بفهمند دیگه در جهان با ریا کاری دروغ سر بقیه کلاه گذاشتن ممکن پیست
آخرین اخبار