معافیت های کانادا شامل امدادگران در افغانستان نخواهد شد

وزیر امنیت عمومی کانادا گفت به امدادگران در کشورهایی مانند افغانستان معافیت‌های کلی از قوانین مبارزه با تروریسم را ارایه نخواهد کرد.

مارکو مندسینو، وزیر امنیت عمومی کانادا گفت  امدادگران در کشورهایی مانند افغانستان معافیت‌های کلی از قوانین مبارزه با تروریسم را دریافت نخواهند کرد.

مندسینو در نشستی در مجلس نمایندگان کانادا گفت این رویکرد که توسط برخی از متحدان کشورش اتخاذ شده است، احتمال‌ دارد مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

وی افزود رویکردی که در لایحه C-41 بیان شده، رویکردی است که به بهترین وجه خطرات را برای عوامل تروریستی بالقوه کاهش می‌دهد.

حکومت کانادا لایحه‌ای را به مجلس نمایندگان این کشور ارایه کرده است که براساس آن، نهادهای امدادرسان کانادایی می‌توانند در جغرافیای تحت کنترل طالبان فعالیت کنند. دولت ترودو این لایحه‌ را روز پنج‌شنبه، ۱۸ حوت سال گذشته ارایه کرده‌ بود.

این طرح قوانین تأمین مالی تروریسم کانادا را تغییر می‌دهد تا به سازمان‌های کمک‌رسان خارجی اجازه دهددر افغانستان و سایر نقاط تخت کنترل گروه‌های تروریستی فعالیت کنند.

وزیر امنیت عمومی کانادا در آن زمان گفته بود تصمیم برای کاهش قوانین نباید به‌‌عنوان تایید طالبان خوانده شود زیرا به گفته او، این‌ گروه در فهرست گروه‌های تروریستی کشورش باقی خواهد ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.