حضور دانش آموزان روزه دار یاسوج در محفل انس با قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری محفل انس با قرآن در یاسوج با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز روزه دار برگزار شد.

حسنعلی عزت خواه با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن دانش آموزی در یاسوج باحضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز روزه دار در حسینیه ثارالله این شهر گفت: در این آئین معنوی دانش آموزان شرکت کننده به صورت دسته جمعی آیاتی از کلام نورانی وحی را تلاوت کردند.

او افزود: در ماه ضیافت الهی برپایی چنین محافل قرآنی با هدف نهادینه شدن تلاوت قرآن میان نسل نوجوان و شناسایی استعداد‌های ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

عزت خواه با بیان اینکه برگزاری چنین محافل نورانی، زمینه ساز انس و الفت دانش آموزان با قرآن است، ادامه داد: باتوجه به اینکه پیامبر بزرگ اسلام (ص) قرآن و عترت را هدیه‌ای گرانبها در میان امت خود قرار داده است، اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف زمینه سازی برای ایجاد انس دانش آموزان با قرآن و عترت ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان محافل نورانی انس با قرآن در همه مدارس سراسر استان برگزار شد، اضافه کرد: آئین محفل بزرگ قرآنی شهر یاسوج همزمان با سراسر کشور به صورت زنده از برخی شبکه‌های سراسری سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد، رئیس اداره قرآن و عترت نماز اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ ناب قرآنی،  محافل قرآنی همزمان با سراسر کشور در روز ۲۹ فروردین ماه در بیش از ۳ هزار آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

او افزود: در آئین نمادین این محفل قرآنی در یاسوج که از شبکه‌های سراسری تلویزیون نیز پخش شد قاریان ممتاز کشوری آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند.

حجت الاسلام مصباح نژاد می‌گوید: برگزاری محافل قرآنی در مدارس تأثیر شگرفی در تفکر نسل جدید و تغییر دیدگاه عمیقی نسبت به قرآن میان دانش آموزان ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.