مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات مبارزه آفات غلات در سطح ۵۳ هزار و ۷۲۹هکتار از مزارع این استان اجرا شد.

حسین لایقی گفت: تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه امسال ۵۳ هزار و ۷۲۹ هکتار از مزارع استان کهگیلویه و بویراحمد تحت کنترل شیمیایی علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گیاهی قرار گرفت.

او استفاده از سمپاش مناسب مانند سمپاش‌های پشت تراکتوری بوم دار برای انجام محلول پاشی کاملا یکنواخت علفکش‌ها در سطح مزرعه را ضروری دانست و افزود: تاکنون در حدود ۴۷ هزار و ۶۵۵ هکتار از مزارع غلات، با علف‌های هرز مبارزه شد که به ترتیب ۱۹ هزار و ۶۹۶ و ۶ هزار و ۴۱۲ هکتار علف‌های هرز پهن برگ و باریک برگ و ۲۱ هزار و ۵۴۷ هکتار نیز توام را شامل می‌شود.

لایقی سوسک سیاه و قهوه‌ای گندم و همچنین پروانه برگخوار مینوز غلات را مهم‌ترین آفات مزارع گندم و جو استان اعلام کرد و ادامه داد: در ۲ هزار و ۵۲۲ هکتار از مزارع غلات استان علیه آفات مذکور اقدام به مبارزه شیمیایی شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزیکهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ۳ هزار و ۲۸ هکتار از مزارع کشت بهاره استان علیه بیماری‌های گیاهی مورد مبارزه شیمیایی قرار گرفته اند.

این مقام مسئول کلزا را از جمله محصولات مهم روغنی در جهت بهبود الگوی کشت دانست و اضافه کرد: در سال زراعی جاری تاکنون در مجموع به ترتیب در سطح ۵۲۴ و ۱۳۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز و آفات مزارع کلزای کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

به گفته لایقی؛ عملیات ردیابی و پایش آفات مهمی از جمله ملخ بومی و سن گندم و همچنین مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی در مزارع اقلیم سردسیری استان همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.