نبیل عمار:

سفر وزیر خارجه سوریه به تونس یک سفر تاریخی بود

وزیر خارجه تونس در پایان سفر وزیر خارجه سوریه به این کشور ، سفر وی را «تاریخی» توصیف کرد.

«نبیل عمار» وزیر خارجه تونس روز گذشته (سه‌شنبه) در اظهاراتی مطبوعاتی سفر «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه به تونس را «تاریخی» توصیف و تصریح کرد که در نشست کاری که بعدازظهر امروز با همتای سوری خود در مقر این وزارتخانه داشت، به روابط دوجانبه و برخی از ابعاد همکاری‌های دو کشور پرداخته است.

وزیر خارجه تونس تأکید کرد که تونس خواهان تداوم روابط دوجانبه است و می‌خواهد طبق دستور رهبران دو کشور همواره «متمایز و در بهترین شرایط» باشد.

نبیل عمار گفت که رؤسای‌ جمهور تونس و سوریه، «قیس سعید» و «بشار اسد» بر تبادل دیدار‌های دوجانبه تأکید دارند. عمار همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در دوره آتی شاهد تحول وپویایی همسو با منافع دو طرف باشد.

وزیر خارجه تونس با اشاره به این‌که وزیر خارجه سوریه با «قیس سعید» رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار داشته است، گفت: «در این دیدار همه ابعاد روابط تونس و سوریه بررسی شد و گفت‌وگوی آن‌ها عمیق و فراتر از روابط دوجانبه و توجه به جنبه‌های چندجانبه مربوط به تحولات بزرگی که جهان شاهد آن است، بود.»

در انبوه تحرکات دیپلماتیک منطقه‌ای که از زمان توافق ریاض و تهران در ماه گذشته، چشم انداز سیاسی منطقه را تغییر داده است، روز جمعه، عربستان سعودی میزبان نشستی برای تبادل نظر در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خواهد بود.

نشست کشور‌های شورای همکاری در جده برگزار می‌شود و مصر، عراق و اردن نیز در آن شرکت خواهند کرد تا موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، پس از تعلیق عضویت این کشور از سال ۲۰۱۲ بررسی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار