پیشنهاد رئیس جمهور الجزائر برای توقف درگیری‌ها در سودان

رئیس جمهور الجزائر تلاش‌های مشترک برای توقف درگیری‌ها بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان را خواستار شد. 

رئیس جمهور الجزائر تلاش مشترک سازمان ملل، اتحادیه عرب، اتحادیه آفریقا و سازمان توسعه ایگاد را برای توقف درگیری‌ها بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان خواستار شد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی رأی الیوم، عبدالمجید تبون در این خصوص پیامی خطاب به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل، عثمان غزالی رئیس فعلی اتحادیه آفریقا و رئیس جمهور جزایر کومور و ورقته جبیهو دبیر اجرایی سازمان توسعه کشور‌های شرق آفریقا "ایگاد" ارسال کرد. 

دفتر ریاست جمهوری الجزائر گزارش داد: تبون در این پیام‌ها "اندیشیدن به تلاش مشترک بین این چهار سازمان برای حمایت از سودان جهت پشت سر گذاشتن بحران کنونی را" خواستار شد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف از تلاش مشترک و دسته جمعی و فوری مسئولان بین المللی و منطقه ای، برقراری آتش بس و آرامش و آغاز دوره‌ای جدید است که در آن خواسته‌های ملت سودان تحقق می‌یابد. 

در پایان این بیانیه آمده است: هدف از این تلاش کنار گذاشتن تنش‌ها و توقف درگیری‌ها بین برادران سودانی و نیز تشویق آنان به خردورزی و مذاکره برای حل و فصل اختلافات و هشدار دادن به مردم درباره خطر کشیده شدن به گرداب خشونتی خونبار است.

با وجود اعلام آتش بس ۲۴ ساعته میان طرفین درگیر در سودان، صبح امروز صدای انفجار‌هایی در اطراف مقر فرماندهی کل در خرطوم پایتخت سودان شنیده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار