کلانشهری که سینما ندارد

هر ۳ سینمای کلانشهر اراک به دلایل مختلف تعطیل شده اند.

کلانشهر اراک، مرکز استان مرکزی سالیان گذشته ۳ سینما فعال داشت که محل حضور و استقبال علاقمندان هنر هفتم بود و با اکران فیلم‌های روز سینمای ایران همواره صف‌های طویلی برای خرید بلیط و دیدن فیلم در مقابل این سینما‌ها تشکیل می‌شد، اما در حال حاضر هر سه سینمای این کلانشهر به دلایل مختلف تعطیل شده اند.

میرزایی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی در این زمینه گفت: از ۳ سینمای اراک سینما استقلال اراک برای استفاده در فعالیت‌های چند منظوره هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجتمع چند منظوره تغییر کاربری یافته است.

میرزایی افزود: ادامه فعالیت سینما فرهنگ هم بدلیل استحکام بنا و نقص ایمنی در کمیسیون ماده ۸ تایید نشد و مالکان ملک سینما فرهنگ که در خارج از کشور زندگی می‌کنند تا کنون علاقه‌ای برای بازسازی و نوسازی سینما نشان ندادند.

او اضافه کرد: سینما عصر جدید هم که آخرین سینمای فعال کلانشهر اراک بود به علت تعارض و اختلاف بین مالکان توسط خود آن‌ها تعطیل شده، ضمن اینکه ساختمان این سینما هم بدلیل فرسودگی مشکلات نقص ایمنی و استحکام بنا دارد و مورد بررسی کمیسیون ماده هشت قرار خواهد گرفت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بمنظور پر کردن خلع فضای سینمایی در اراک مذاکراتی برای تغییر کاربری و استفاده از ظرفیت‌های موجود برخی دستگاه‌های دولتی و آموزشی به عنوان سینما در حال اجراست و تلاش لازم برای آغاز بکار نیمه وقت یک سالن به عنوان سینما در چندماه آینده آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
باید تاسف خورد....................اما متاسفانه تا دلتون بخواد در کلانشهر اراک پر از عطاری شده .....متاسفانه...........برای اوقات فراغت ......