ملخ‌های مراکشی، بلای جان محصولات کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: مبارزه با ملخ مراکشی در رودبار تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه عملیات پایش، ردیابی و مبارزه با ملخ مراکشی در شهرستان رودبار از زمستان سال گذشته آغاز شده است، گفت: تا امروز سطح کل آلودگی شناسایی شده ۴۱۶ هکتار و سطح کل مبارزه ۳۷۶ هکتار بوده است.

به گفته او، روزانه عملیات مبارزه در ۱۱۸ هکتار از عرصه‌های مورد نظر اجرایی می‌شود و طبق پیش بینی ها، سطح مبارزه و سم پاشی تا پایان مرداد ماه ادامه دارد که به بیش از ۶۰ هزار هکتار خواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: شهرستان رودبار از حدود ۳ دهه گذشته با آفت ملخ مراکشی مواجه بوده است.

مرادی تصریح کرد: ملخ مراکشی به یکی از آفت‌های بومی منطقه تبدیل شده و هر ساله شاهد بروز و ظهور آن هستیم.

او همچنین افزایش دما و کاهش نزولات جوی را موجب خروج پیش از موعد ملخ‌ها از کپسول دانست و گفت: در گذشته شاهد گسترش این ملخ‌ها از اردیبهشت ماه بودیم، اما طی چند سال اخیر در فروردین ماه نیز با آن مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان یادآور شد: سال گذشته عملیات مبارزه و سم پاشی را در ۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های آلوده اجرایی کردیم.

مرادی گفت: خوشبختانه با اقدامات به موقع اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودبار به عنوان متولی مبارزه با آفات، از ورود ملخ‌ها به مزارع زیتون جلوگیری شد و خسارت نداشتیم.

او ملخ‌های مراکشی را بلای جان همه محصولات کشاورزی دانست و تصریح کرد: هر چیز سبزی که سر راه ملخ‌ها باشد، نابود می‌شود و این موجودات خطری برای درختان زیتون هستند، زیرا با خوردن برگ و پوسته، درختان را نابود می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.