تهدید ایلان ماسک و شکایت علیه مایکروسافت

ایلان ماسک با متهم کردن مایکروسافت، تهدید کرد که از این غول نرم افزاری شکایت خواهد کرد.

تهدید توئیتری ایلان ماسک پس از آن صورت گرفت که پایگاه خبری مشیبل (Mashable) و سایر نشریات گزارش کردند مایکروسافت توئیتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود که خریداران تبلیغات را قادر می‌کند همه حساب‌های شبکه اجتماعی خود را یکجا مدیریت کنند، حذف خواهد کرد. 

مدیرعامل توئیتر در توئیتی نوشت: آن‌ها با استفاده غیر قانونی از داده توئیتر ، آموزش دادند. وقت شکایت است. 

ماسک که مدیرعامل "تسلا" و "اسپیس ایکس" هم است، اغلب توئیت‌هایی درباره برنامه‌هایی که هرگز به نتیجه نمی‌رسند، منتشر می‌کند. به نظر می‌رسد شکایتی تنظیم نشده است. خط مطبوعاتی توئیتر و همچنین نماینده مایکروسافت در این باره اظهار نظر نکردند.

تهدید ماسک جدیدترین موردی است که نشان می‌دهد چطور مالکیت داده به سرعت به یک میدان نبرد پرآشوب در تب هوش مصنوعی مولد، تبدیل شده است.

غول‌های فناوری سرگرم کار برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته نظیر محصول چت جی پی تی شرکت OpenAI هستند و دارندگان داده تلاش می‌کند مانع از استفاده از محتوای خود شده یا برای آن، هزینه‌ای دریافت کنند. 

محصول مایکروسافت مانند چت جی پی تی، نیازمند ترابایت‌ها داده برای آموزش است که بخش عمده آن، از وب سایت‌هایی مانند ردیت، استک اورفلو و توئیتر جمع آوری می‌شود.  

آموزش داده از شبکه‌های اجتماعی ارزشمند است، زیرا مکالمات غیررسمی و پشت سر هم را دریافت می‌کند؛  همچنان که این مدل‌های هوش مصنوعی جدید از لابراتوار‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، به دنیای شرکت‌ها وارد می‌شوند، مالکان داده مطرح کردن خواسته‌هایشان را آغاز کرده اند.

به عنوان مثال شبکه اجتماعی ردیت، هفته جاری اعلام کرد از شرکت‌ها برای دسترسی به رابط کاربری برنامه نویسی خود برای نرم افزار آموزش هوش مصنوعی، هزینه دریافت خواهد کرد.

گروه موزیک یونیورسال هم هفته جاری در واکنش به ویدئوی آهنگی که مدعی بود از هوش مصنوعی برای تقلید یک رپر استفاده کرده است، اعلام کرد: چنین آموزش موزیک هنرمندان، به منزله نقض توافق ما و نقض قانون کپی رایت خواهد بود. 

ماسک که در دسامبر گفته بود توئیتر، دسترسی شرکت OpenAI به پایگاه داده خود را متوقف خواهد کرد، برنامه‌هایی را برای ساخت مدل زبان طبیعی خود در یکی از شرکت هایش به نام تو "تروت جی پی تی" اعلام کرده است.

منبع: سی ان بی سی

برچسب ها: توئیت ، مایکروسافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار