فعالیت ۱۰۳ رسانه و نشریه به صورت نوشتاری و الکترونیکی در استان کرمانشاه

رئیس گروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : ۱۰۳ رسانه و نشریه به صورت نوشتاری و الکترونیکی در استان در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند.

فتاح مومنه رئیس گروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : ۱۰۳ رسانه و نشریه به صورت نوشتاری و الکترونیکی در استان کرمانشاه در عرصه اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند.

رئیس گروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: از مجموع رسانه‌ها و نشریات فعال در استان، سه روزنامه، ۳۷ هفته نامه، ۴ مورد دوهفته نامه، ۱۲ ماهنامه، ۷ فصلنامه، ۳ مورد دوفصلنامه در استان مجوز فعالیت گرفته اند.

وی با اشاره به استقرار ۱۴ دفتر خبرگزاری در استان، تصریح کرد: در بخش رسانه‌های الکترونیکی تعداد ۳۷ پایگاه خبری، تحلیلی و خبرگزاری در حال فعالیت هستند.

مومنه در خصوص تعداد خبرنگاران فعال در نشریات و خبرگزاری‌های استان گفت: حدود ۶۰۰ خبرنگار، عکاس، گزارشگر در نشریات و خبرگزاری‌های استان مشغول بکار هستند.

وی با اشاره به جایگاه مهم مطبوعات در هدایت افکار عمومی، خاطرنشان کرد: رویکرد و وظیفه ذاتی اداره ارشاد حمایت از رسانه است.

مومنه افزود: نمی‌توان نقش برجسته مطبوعات را در پیگیری مطالبات ملی و منطقه‌ای نادیده گرفت چرا که رسانه آئینه تمام‌نمای توسعه شهری و روستایی است.

رئیس گروه رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نشریه‌های محلی در صورت دارا بودن امکانات مالی و فنی، نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای و بهره گیری از اصول علمی روزنامه نگاری می‌توانند تاثیر مساعد و مثبتی برتوسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نقش رسانه‌های محلی در جریان‌سازی و جهت‌‎دهی به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست، افزود: پیشرفت و توسعه استان نیازمند نقش‌آفرینی رسانه‌ها و دلسوزی آن‌ها است.

مومنه ضمن قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در رعایت قوانین و مقررات، گفت: تقریبا می‌توان گفت که در سال گذشته به‌حمدالله همه رسانه‌ها از جمله رسانه‌های مکتوب و مجازی، در عمل به قوانین و مقررات، به‌نحو مطلوبی عمل کرده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.