استقبال بی نظیر مردم از اولین موزه زنده در شهر یزد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: اولین موزه زنده در شهر یزد در نوروز ۱۴۰۲ با استقبال چشمگیر مسافران همراه بود.

حجت‌الاسلام حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت:  در موزه زنده به صورت زنده هر ۴ قالب اجرا و به نمایش گذاشته شد. در خصوص صنایع دستی، مسافران نوروزی و شهروندان یزدی، نحوه تولید و ساخت صنایع دستی یزد را از نزدیک مشاهده می‌کردند.

او افزود: موزه زنده اولین بار در نوروز ۱۴۰۲ در شهر یزد برگزار شد این موزه ۴ قالب اصلی از جمله مشاغل و صنایع دستی، مفاخر و بزرگان، روایت‌ها و تاریخ یزد و بحث آداب و رسوم یزد را در برداشت.

به گفته او، در بحث مفاخر و بزرگان نیز زندگی بزرگان یزدی اجرا گذاشته شد، روایت‌ها و تاریخ نیز، در رویداد‌های تاریخی یزد به نمایش گذاشته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد افزود: زندگی روزانه مردم قدیم یزد نیز در مقابل زندان اسکندر با اجرا‌های مختلف مردم با آن آشنا شدند. خوراک مردم یزد نیز مانند قهوه امام حسینی، پخت سوروک اجرا شد.

حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: موزه زنده که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اجرا شد با استقبال بی نظیری از سوی مردم یزد و مسافران نوروزی به همراه داشت.

او در پایان گفت: موزه زنده از ۲۷ اسفند آغاز تا ۱۲ فروردین ادامه داشت و در مکان‌های مختلف بافت تاریخی اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار