افزایش ورود غیرقانونی مهاجرین افغانستانی به آمریکا

ورود غیرقانونی مهاجران افغانستانی از طریق کشورهای آمریکای جنوبی و مکزیک به آمریکا افزایش یافته است.

منابع خبری گزارش داده اند افغانستانی هایی که از راه امریکای جنوبی و با سختی‌های فراوان خود را به امریکا رسانده اند، اکنون با چالش‌های جدی و قانونی در امریکا دست به گریبان اند.

بزرگترین مشکل این پناهجویان در این مرحله نداشتن سرپناه است، چون آنان بدون داشتن مدارک و منبع درآمد نمی‌توانند خانه‌ای را کرایه کنند. این چالش تا زمانی ادامه خواهد یافت که درخواست پناهندگی این پناهجویان پذیرفته شود و آنان جواز کار دریافت کنند.

پیش از این، گزینهٔ دیگر برای پناهجویانی که از امریکای لاتین به کشورهای شمال امریکا سفر می‌کردند، ورود غیرقانونی به کانادا بود،‌ اما به تازگی پس از امضای توافقنامه میان ایالات متحده و کانادا این گزینه هم غیرقابل دسترس شده است.

پس از آغاز مجدد حاکمیت طالبان در اواسط سال ۲۰۲۱، بیش از ۸۰ هزار شهروند افغانستان در یک برنامه تخلیه توسط دولت امریکا به این کشور منتقل شدند، اما اکنون شماری دیگر در تلاش اند تا به صورت غیر قانونی و با عبور از کشورهای امریکای جنوبی از جمله مکزیک خود را به ایالات متحده برسانند.

این در حالی است که اداره بازرسی آمریکا در امور افغانستان (سیگار) اعلام کرده است روند پذیرش مهاجرین در آمریکا به شدت کند است و تا ۳۱ سال هم به طول می انجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار