با پیگیری نمایندگان مجلس؛

مطالبات زعفران کاران خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: بوجه لازم برای پرداخت مطالبات زعفران کاران استان تأمین شده و به زودی پرداخت می‌شود.

نخعی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: گلایه‌های زیادی از سوی زعفران کاران در خصوص پرداخت نشدن مطالباتشان به دست نمایندگان مردم در مجلس رسید و پیگیری آن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: برای پرداخت این مطالبات، پیگیری‌های زیادی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت و در نهایت در مذاکره تلفنی با سرپرست وزارتخانه جهاد کشاورزی مقرر شد تمام مطالبات زغفران کاران استان پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تصریح کرد: بودجه لازم برای پرداخت این مطالبات تأمین شده است و ظرف چند روز آینده پرداخت می‌شود.

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در نتیجه تذکر نمایندگان مردم استان در صحن علنی مجلس و پیگیری‌های متعدد، بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت تمام مطالبات زعفران کاران استان اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید


او افزود: با تخصیص این اعتبار به زودی شاهد پرداخت ۳۰ درصد باقیمانده مطالبات زعفران کاران از سوی سازمان تعاون روستایی خواهیم بود.

اسحاقی همچنین از مسئولان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی خواست از هم اکنون به فکر خرید تضمینی و افزایش تعهدات در قبال زعفران کاران باشند تا امسال قیمت‌ها به نفع کشاورزان مدیریت و دست دلالان نیز کوتاه شود.

امسال یک تن و ۵۰ کیلوگرم زعفران خشک از ۳۰۰ کشاورز خراسان جنوبی خریداری شد.

خراسان جنوبی رتبه نخست کیفیت زعفران و رتبه دوم تولید این محصول در کشور را دارد و هم اکنون ۳۲ هزار و ۲۸۲ بهره‌بردار زعفران در استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.