کلاهبرداران سایبری در پوشش جمع آوری فطریه

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در خصوص کلاهبرداری‌های احتمالی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره روزه هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا  بیان کرد: کاربران در فضای مجازی دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهاد‌های معتبر پرداخت نمایند.

وی افزود: شهروندان باید مراقب باشند شماره حساب‌هایی که جهت جمع‌آوری و واریز فطریه مردمی در فضای مجازی منتشر می‌شوند به هیچ عنوان اطمینان نکنند و اگر می‌خواهند پرداختی داشته یا کمک به افراد بی‌بضاعت یا نیازمند کنند حتماً از طریق سایت‌ها و موسسات معتبر اقدام نمایند چرا که برخی با تحریک کاربران روزه‌دار آن‌ها را به درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت نموده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند و یا مبالغ واریزی را به این نیت هزینه نمی‌کنند و از آن بهربرداری شخصی می‌کنند.

سرهنگ کیخا ادامه داد: هموطنان حتماً توجه داشته باشند بسیاری از این سایت‌ها و آدرس‌های اینترنتی به‌صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از جمع‌آوری فطریه و کفاره، توسط کلاهبرداران سایبری از دسترس خارج و حذف می‌شوند.

رییس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست: از بازکردن پیامک‌های تبلیغاتی یا کلیک‌کردن بر روی لینک‌های با منابع ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، پرهیز کرده و ترجیحاً مبالغ فطریه و کفاره روزه خود را از طریق تلفن‌بانک، اینترنت‌بانک و سایت‌های معتبر که آدرس و شماره‌حساب آن‌ها توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و...) اطلاع رسانی می‌شود، پرداخت نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار