تحول در شاخص بهره‌مندی روستاهای تفتان با الحاق به طرح جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از افزایش تعداد روستاهای شهرستان تفتان در طرح آبرسانی با الحاق به طرح «جهاد آبرسانی» و پیش‌بینی اجرای شبکه توزیع آب در تعدادی از روستاهای فاقد شبکه این شهرستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از افزایش تعداد روستاهای شهرستان تفتان در طرح آبرسانی با الحاق به طرح «جهاد آبرسانی» و تأمین اعتبار لازم، رفع تنش آبی در مجتمع‌های آبرسانی و شهر «نوک‌آباد» و پیش‌بینی اجرای شبکه توزیع آب در تعدادی از روستاهای فاقد شبکه آب این شهرستان خبر داد‌.

علیرضا قاسمی در حاشیه سفر به شهرستان تفتان که به منظور پایش طرح‌های در حال اجرا و بررسی تأسیسات آبرسانی با حضور نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، از افزایش روستاهای در حال اجرا در مجتمع "چاه‌احمد" به 80 روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی خبر داد و افزود: بدین منظور تکمیل خطوط انتقال اصلی و فرعی و شبکه‌های توزیع، احداث حوضچه‌های شیرآلات، حفر چاه شماره 3، تجهیز چاه شماره 2 و 3 و تکمیل مخازن ذخیره آب مجموع اقدامات برنامه‌ریزی شده، به نحوی که تا پایان شش ماهه اول امسال قابلیت بهره‌برداری داشته باشد.

وی از شروع عملیات حفاری 4 حلقه چاه جدید به منظور کاهش تنش آبی در مجتمع 67 روستایی «گوهر‌کوه»، شهر «نوک‌آباد» و مجتمع روستایی «باران‌دشت» خبر داد و اضافه کرد: همچنین تکمیل طرح آبرسانی از «نوک‌آباد به دهپابید» با تکمیل ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و احداث مخازن به نحوی که تا پایان سال قابلیت بهره‌برداری داشته باشد در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرای شبکه آب شرب روستای «اسکل‌آباد» با توجه به تهیه نقشه‌های اجرایی و الحاق به طرح جهاد آبرسانی نیز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان همچنین از پیش‌بینی اجرای شبکه آب شرب روستاهای «بحرآباد نازیل»، توسعه شبکه «سازنیک»، اجرای شبکه روستای «فیض‌آباد» و تعدادی از روستاهای فاقد شبکه در حاشیه تفتان در قالب طرح جهاد آبرسانی طی سال جاری با تهیه نقشه راه و الحاق به طرح ملی مجتمع‌های آبرسانی روستایی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار