اقامه نماز عید فطر در زاهدان

صبح امروز نماز عید فطر در زاهدان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محامی اقامه شد.

 عید فطر در زاهدان به امامت حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مصلای المهدی (عج)  زاهدان اقامه شد.

مردم در پایان نماز عید فطر، زکات فطریه خود را به پایگاه‌ها و صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه تحویل دادند.

اقامه نماز عید فطر در زاهدان

سیستان و بلوچستان در مدار توسعه قرار گرفته است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: این استان هم‌اینک در بخش عمرانی و زیرساختی در مدار توسعه قرار گرفته و نیاز است تا مردم در زمینه سرمایه گذاری در این منطقه ورود جدی داشته باشند.
اقامه نماز عید فطر در زاهدان
 
 حجت الاسلام  مصطفی محامی  در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مصلی المهدی زاهدان برگزار شد اظهارداشت: سرمایه گذاری‌های زیادی در زمینه عمرانی و طرح‌های زیرساختی در سیستان و بلوچستان انجام و در حال انجام است که نیاز به ورود مردم برای سرمایه گذاری در این بخش‌ها هستیم.
اقامه نماز عید فطر در زاهدان

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان برای توسعه و پیشرفت این استان در زمینه سرمایه گذاری و ارائه ایده ورود کنند تا توسعه این نقطه از ایران اسلامی رقم بخورد.

امام جمعه زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان در تمام زمینه‌ها دارای ظرفیت است که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور را برطرف کند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بیشماری است که متاسفانه تا کنون به خوبی از آن استفاده نشده و نیازمند ورود جدی مردم برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف هستیم.

 محامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب که اشراف بسیار زیادی بر مسائل مختلف کشور دارند چندین سال است که شعار سال را با موضوع اقتصادی نامگذاری می‌کنند و دلیل آن این است که دشمن از این ناحیه به دنبال ضربه زدن به نظام و کشور است.

وی بیان کرد: امسال نیز با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی رهبر معظم انقلاب امسال را با نام "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری کردند که این امر جز با همت مسوولان، دولتمردان و ورود مردم در زمینه سرمایه گذاری در زیربخش های اقتصادی محقق نخواهد.

لزوم حفظ دستاوردهای ماه رمضان

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: خداوند متعال عید سعید فطر را مایه شرافت و کرامت پیامبر اکرم(ص) قرار داده است و این عید بزرگ را به همه مسلمانان و به امام زمان(عج) تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: یک ماه ویژه گذشت و هر کس به حد استعداد و ظرفیت خود از این ماه بهره گرفت و اگر کسی در این ماه قدمی برای خدا برداشته و کار خیری کرده باشد و حتی اگر یک یا الله هم گفته و دلش را به خدا وصل کرده باشد قطعا دست خالی نمانده است.

اقامه نماز عید فطر در زاهدان

محامی بیان کرد: اینکه با یقین عرض می‌کنیم کسی دست خالی نمانده به اعتماد اعمالمان نیست و آهی در بساط نداریم بلکه به اعتماد لطف و کرامت خداوند و به اعتماد وعده اوست که فرموده «اُدْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ؛ مرا بخوانید تا دعای شما را اجابت کنم» و به اعتماد لطف اوست که همواره شامل حال ما بوده است و نمی‌شود از خداوند متعال بخواهیم و چیزی به ما نداده باشد.

وی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا دستاورد رمضان را برای خود تا رمضان آینده حفظ کنیم و اگر پیشرفتی در معنویت داشته و قدمی روبه جلو برداشتیم سعی کنیم این حال خوب را حفظ کنیم تا سال به سال پیشرفت حاصل شود.

اقامه نماز عید فطر در زاهدان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید فطر با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرهنگ بسیجی و فرماندهان رشیدی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که مقام معظم رهبری از او به عنوان مکتب سلیمانی یاد کردند و شاخصه‌های این فرهنگ ایثار، رشادت، شهامت، اخلاص از خود گذشتگی، با مردم بودن، با همه کار کردن و نگاه فرا قومی، فرا مذهبی، فرا حزبی، فرا جناحی و فرا سیاسی است که سردار شهید سلیمانی در این جهت سرآمد بود و از همه طیف‌ها یارگیری و جبهه مقاومت را تشکیل و تقویت کرد و این روز را گرامی می‌داریم.

امام جمعه زاهدان افزود: در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باز همین قانون الهی حکم فرماست و اگر ما وضعیت بهتری از جهت فرهنگی، اقتصادی، و روابط بین‌الملل دنبال می‌کنیم شرط این است که مردم پای کار بیایند.

دید و بازدید و انجام صله رحم از جمله سنت های پاک و شیرین مردم سیستان و بلوچستان در عید سعید فطر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار