امام جمعه ملایر:

عید فطر، فرصتی برای گذشت و بخشش از خطاهای دیگران است

امام جمعه ملایر گفت: عید فطر فرصتی برای گذشت و بخشش از خطاهای دیگران است.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلای حضرت ابوالفضل شهر ملایر ضمن تبریک عید فطر عطر بندگی مؤمنان و مدیریت مؤمنان؛ بیان کرد: ماه رمضان فرصتی برای همه مؤمنان بود تا بتواند خود را بیشتر به خدا نزدیک کنند.

او با بیان اینکه برخی از لحظات این ماه استفاده خوبی بودند و برخی این لحظات را با سهل انگاری پشت سر گذاشتند، افزود: خوشا به حال کسانی که از تمامی لحظه‌های این ماه نورانی و پر برکت بهره‌مند شدند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مرگ هر لحظه به ما نزدیک است، تصریح کرد: ما باید همیشه آماده مرگ باشیم و کاری کنیم که در لحظه عروج از دنیا حق الناس و حق اللهی به گردنمان نباشد.

حجت الاسلام ارزنده ادامه داد: همه ما دچار خطا و اشتباه می‌شویم و اگر گذشت داشته باشیم خداوند نیز از خطاهای ما می‌گذرد.

او با بیان اینکه خداوند از هر آنچه به ما داده است باید در راه خدا و رضایت خدا استفاده شود گفت اگر خداوند علمی به ما داده اگر مال و ثروتی به ما داده و هر آنچه که در این دنیا در نزد ما امانت است باید در راه خیر و راه رضای خدا و خدمت به خلق خدا استفاده شود.

امام جمعه ملایر  پرداخت زکات را باعث برکت در مال و رفع مشکلات و فقرزدایی در جامعه بر شمرد و ابراز داشت: مردم زکات فطریه را پرداخت می‌کنند اما در دادن زکات مال و محصولات کوتاهی کرده و این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

برچسب ها: امام جمعه ، عید فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.