امام جمعه اردبیل:

عید فطر برکت بزرگ دیگری به نام زکات فطره دارد

آیت الله عاملی گفت:عید فطر برکت بزرگ دیگری به نام زکات فطره دارد که با دستگیری از نیازمندان موجب جامع شدن عبادت می‌شود و در آن زمان رحمت را نازل می‌کند.

 نماز عید سعید فطر روز شنبه در اردبیل صبح امروز با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم به امامت آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در محوطه شهیدگاه اردبیل اقامه شد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز عید فطر اردبیل گفت: عید فطر روزی است که خداوند خود از بنده‌ها پذیرایی می‌کند، اما تفاوت این روز با قیامت آن است که اکنون خورشید وجود دارد، اما در قیامت خورشیدی وجود ندارد و روشنایی هرکس اعمال و محسناتش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هرچه شیرینی در عید فطر وجود دارد ناشی از عنایت الهی است، افزود: فرد پس از یک ماه روزه‌داری با قلب، فکر و فطرت پاک همانند کسی است که به برکت ماه مبارک رمضان در عید فطر تازه به دنیا آمده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: خداوند نعماتی اعطا می‌فرماید که به جای یک ماه، یک سال باید برای آن‌ها روزه گرفت و از جمله رضایت از بنده و چک سفید پاداش روزه‌داران است.

امام‌جمعه اردبیل عید سعید فطر را ضیافت‌الله دانست و اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ماه رمضان را نازل کردیم تا شاید تقوا پیشه کنید؛ مردم باید تلاش کنند تا این تقوا را تا رمضان سال آینده حفظ نمایند.

آیت‌الله عاملی گفت: عید فطر برکت بزرگ دیگری به نام زکات فطره دارد که با دستگیری از نیازمندان موجب جامع شدن عبادت می‌شود و در آن زمان رحمت را نازل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.