هشدار زرد درباره وزش باد شدید و بارندگی در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید و بارندگی در این استان هشدار زرد اعلام کرد.

 ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پیش بینی شده وزش باد‌های شدید از ظهر شنبه دوم اردیبهشت ماه آغاز شود و تا اواخر وقت یک شنبه سوم فروردین ماه ادامه داشته باشد.

وی گفت: این سامانه با وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک در برخی نقاط و رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان در ساعات بعدازظهر و شب همراه است.

مصطفوی افزود: احتمال خسارت ناشی از باد شدید به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه به خاطر وزش باد شدید، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد از مردم و عابران پیاده خواست تا از حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال عبور نکنند.

مصطفوی بر ضرورت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی، پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف و پارک خودرو در این نقاط تأکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی بخصوص در نواحی شمالی و کاهش دید افقی مردم حین تردد در محور‌ها احتیاط کنند و از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.