مدیر کل انتقال خون کردستان از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن در استان خبر داد.

محمد سعید کریمیان اظهار داشت: در سال گذشته نیز در مجموع ۴۰ هزار و ۵۲ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۱۳ نفر خون اهدا کردند.

مدیر کل انتقال خون کردستان با بیان اینکه ۱۰ درصد از آمار اهداکنندگان خون سال گذشته را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: در مدت مذکور ۳ هزار و ۱۷۵ خانم خون اهدا کننند که از نظر شاخص کشور ی اهدای خون بانوان جزو استان برتر بوده و رتبه اول را کسب کرده ایم.

او با شااره به اینکه در سال گذشته ۳۱ هزار و و ۵۰۷ نفر از آقایان نیز خون اهدا کردند، اذعان کرد: اهدای خون در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن ۱۶ درصد افزایش داشته است.

کریمیان به آمار اهدای خون در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۳۱۲ نفربه پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که ازاین تعداد هزار و ۹۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون کردستان خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان نیز برای ارائه خدات بهتر به مردم روزده دار، پایگاه‌های ثابت و سیار اهدای خو در شهرستان‌های سنندج، سریش آباد و بیجار فعال بود.

کریمیان اضافه کرد: در مجموع طی شب‌های قدر امسال ۹۸۴ نفر از مردم استان به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۸۶۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

برچسب ها: اهدای خون ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار