رئیس‌جمهور پیشین روسیه به گروه جی ۷ درقبال ممنوعیت صادرات به روسیه هشدار داد.

«دیمیتری مدودف» رئیس شورای امنیت ملی روسیه و رئیس‌جمهور پیشین این کشور، در پیامی تلگرامی به کشور‌های گروه جی ۷ (G۷) نسبت به ممنوعیت واردات به روسیه هشدار داد و با بیان آن‌که مسکو مجبور به تلافی خواهد شد، نوشت: «اگر کشور‌های گروه هفت (G۷) صادرات کالا به این کشور را ممنوع کنند، روسیه ممکن است از قرارداد غلات اوکراین خارج شود.»

او در ادامه افزود: «مسکو همچنین ممکن است با محدود کردن صادرات خود به کشور‌های غربی مقابله به مثل کند. ایده جی ۷ در ممنوعیت صادرات به روسیه عالی است و در خود معنی نهفته پایان متقابل صادرات از کشورمان در حساس‌ترین برهه زمانی برای جی ۷ را دارد، در این صورت معامله غلات و همچنین صادرات آن چیز‌هایی که آن‌ها نیاز دارند پایان می‌یابد.»

 اوایل هفته جاری، گزارش‌هایی مبنی بر این‌که کشور‌های گروه ۷، یعنی انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن، در حال بررسی تحریم اکثر صادرات به روسیه هستند.

در حال حاضر، صادرات از کشور‌های غربی به روسیه مجاز است و محدودیت‌ها فقط برای کالا‌های هدف تحریم اعمال می‌شود.

پیش از این، نشست وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن با ادعا‌های مداخله‌آمیز آمریکا و متحدانش علیه مسکو و جنگ اوکراین همراه بود. همین مسئله خشم مقامات روس را به دنبال داشت. مدودف هم کشور‌های غربی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد موضع این کشور‌ها در قبال تسلیحات هسته‌ای به شدت ریاکارانه است.

همچنین امروز شرکت رسانه‌ای روسیه آربی‌کی (RBK) با استناد به داده‌های آماری سرویس آمار دولتی Rosstat در گزارشی اعلام کرد که تحریم‌های علیه روسیه بیشترین تأثیر را بر روی مواد غذایی داشته است و در این میان آدامس در صدر فهرست اقلام غذایی قرار گرفته است که طی سال گذشته شاهد شدیدترین افزایش قیمت خرده فروشی در روسیه بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار