عزیزی:

افتتاح عجولانه آزادراه شیراز اصفهان بدون تکمیل قطعه ۷ اشتباه است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح عجولانه آزادراه شیراز اصفهان بدون تکمیل قطعه هفت، یک کار بیهوده است که به نظر می‌رسد صحیح نباشد.

ابراهیم عزیزی در نشست بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان که با حضور سردار طلایی نیک معاون وزیر دفاع، استاندار فارس، شهردار شیراز و جمعی از مدیران در شیراز برگزار شد، بر ضرورت تکمیل آزادراه سپس افتتاح آن تاکید کرد و گفت: اگر قطعه هفت آزادراه تکمیل نشود، افتتاح عجولانه آن ضرورت ندارد.

او گفت: مردم از ما انتظار دارند که وقتی یک پروژه را افتتاح می‌کنیم، آن پروژه کاملا به اتمام رسیده باشد نه اینکه هدف ما فقط افتتاح باشد، اما پروژه تکمیل نشده باشد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آزادراه شیراز اصفهان یک پروژه ملی است که به نوعی با اتصال به آزادراه شیراز بوشهر کریدور شمال به جنوب را شکل می‌دهد لذا از اهمیت استراتژیک و فوق العاده‌ای برخوردار است و نمی‌توان نقایص آن را نادیده گرفت.

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس رضایت مندی مردم را مهم‌تر از افتتاح عجولانه آزادراه شیراز اصفهان دانست و گفت: در شرایطی که قطعات شش و هفت هنوز تکمیل نشده نباید به فکر افتتاح صرف پروژه باشیم چرا که این قطعه جزو لاینفک آن است.

عزیزی تاکید کرد: افتتاح عجولانه آزادراه بدون تکمیل قطعات شش و هفت، موجب یک چالش بزرگ برای شهر شیراز و خطرات جانی مردم می‌شود چراکه حجم ترافیک پیش بینی شده بسیار بالا است و اگر مسیر‌های دسترسی قطعات و موارد دیگر تکمیل نشود، باید منتظر اتفاقات ناخوشایند بود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افتتاح کردن و روبان چیدن کار ساده‌ای است، اما باید ببینیم آیا این پروژه‌ای که افتتاح می‌کنیم، به درد مردم می‌خورد یا نه لذا نباید عجولانه اقدام کرد.

او همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به فارس نیز گفت: وضعیت پروژه باید به اطلاع ایشان رسانده شود تا قبل از سفر و افتتاح آن، برای تکمیل آن اقدام نمود، اما اگر هم تکمیل نشد، هیچ عجله‌ای برای افتتاح یک پروژه ناقص نباید داشته باشیم.

لازم به ذکر است آزادراه شیراز اصفهان بزرگ‌ترین آزادراه کشور است که حدود ۱۱سال از احداث می‌گذرد، اما هنوز تکمیل نشده است.

اهمیت این آزادراه به جز کاهش هزینه‌های حمل و نقل و رضایت مندی مردم، اتصال کریدور شمال به جنوب کشور است که با وصل شدن به آزادراه شیراز بوشهر، امکان اتصال به دریا را نیز فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار