دهقان‌پور:

بازرسی و نظارت بر بازار باید مردم محور باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: اعتقاد داریم باید به سمت مردم محور شدن بازرسی‌ها گام برداریم و مردم خودشان تخلفات بازار محصولات کشاورزی را به ما گزارش دهند و برخورد‌های ما نیز باید قوی و محکم باشد.

مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در نشست با نماینده ویژه دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برخورد با متخلفین حوزه بازار محصولات کشاورزی منافع فرد متخلف باید آنچنان تحت تاثیر قرار گیرد تا سودای ارتکاب دوباره تخلف از بین برود. 

او با بیان اینکه هم اکنون یک حلقه مفقوده در حوزه تنظیم بازار وجود دارد، گفت: در حال حاضر جریمه‌های ما آن چنان بازدارنده نیست از طرفی وصول جریمه‌ها در تعزیرات حکومتی از خود جریمه‌ها مهم‌تر است، بررسی شده جریمه‌ای انجام شده، اما وصول جریمه‌ها به نتیجه نرسیده که خود باعث ترغیب به تکرار دوباره تخلفات می‌شود. 

دهقان پور با اشاره به اینکه در برخی از کشور‌ها مردم خود تخلفات بازار را در سامانه مختص آن ثبت می‌کنند و در صورت اثبات تخلف مجازات‌های سنگینی همچون محرومیت از خدمات اجتماعی برای متخلفین اعمال می‌شود، افزود: با بهره گیری از ابزار‌ها و قانون‌های موجود باید برای جبران جای خالی حلقه مفقوده کمک کنیم تا کاهش تخلفات به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه از ابتدای طرح فجر تا فطر در مجموع بیش از ۵۱ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی عرضه کننده کالا‌های اساسی در این استان ثبت شده است، گفت: در این مدت بیش از ۳۸۰۰ پرونده تخلف تشکیل که منجر به صدور رای جریمه بیش از ۳۴ میلیارد ریالی شده است. 

به گفته او؛ در راستای توزیع گوشت مرغ منجمد و تنظیم بازار این محصول در فارس علاوه بر توزیع سیار در نقاط کم برخوردار ۶۲ واحد صنفی، ۱۰ فروشگاه تعاونی، هفت شعبه منتخب فروشگاه زنجیره‌ای و ۵۱ غرفه توزیع مرغ منجمد در فارس با جهاد کشاورزی همکاری داشته‌اند. 

دهقان‌پور با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی فارس سامانه تلفنی ۰۷۱۳۲۱۷۲۰۲۰ را به منظور دریافت و ثبت شکایات عموم مردم استان فارس در حوزه بازار راه‌اندازی کرده است، گفت: در طول مدت اجرای طرح فجر تا فطر ۱۱۱۵ مورد شکایت از طریق این سامانه ثبت و بررسی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار