سوئد ۵ دیپلمات روس را اخراج کرد

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد امروز سه شنبه از اخراج پنج دیپلمات روس از این کشور خبر داد.

توبیاس بیلستروم در مصاحبه با SVT Nyheter گفت که این وزارتخانه امروز ویکتور تاتارینتسف، سفیر روسیه را احضار کرد تا او را در مورد این تصمیم مطلع کند. 

پس از اینکه استکهلم به این نتیجه رسید که فعالیت‌های پنج کارمند سفارت روسیه با کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک ناسازگار است، از آن‌ها خواست که کشور را ترک کنند. 

تاتارینتسف از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد.

اوایل ماه جاری، نروژ ۱۵ دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج کرد.

اوایل هفته جاری، گزارش‌هایی مبنی بر این‌که کشور‌های گروه ۷، یعنی انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن، در حال بررسی تحریم اکثر صادرات به روسیه هستند.

در حال حاضر، صادرات از کشور‌های غربی به روسیه مجاز است و محدودیت‌ها فقط برای کالا‌های هدف تحریم اعمال می‌شود.

پیش از این، نشست وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن با ادعا‌های مداخله‌آمیز آمریکا و متحدانش علیه مسکو و جنگ اوکراین همراه بود. همین مسئله خشم مقامات روس را به دنبال داشت. مدودف هم کشور‌های غربی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد موضع این کشور‌ها در قبال تسلیحات هسته‌ای به شدت ریاکارانه است.

همچنین امروز شرکت رسانه‌ای روسیه آربی‌کی (RBK) با استناد به داده‌های آماری سرویس آمار دولتی Rosstat در گزارشی اعلام کرد که تحریم‌های علیه روسیه بیشترین تأثیر را بر روی مواد غذایی داشته است و در این میان آدامس در صدر فهرست اقلام غذایی قرار گرفته است که طی سال گذشته شاهد شدیدترین افزایش قیمت خرده فروشی در روسیه بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار