وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توافق برای انجام هفته‌ای ۳ الی ۴ پرواز به سوریه

بذرپاش گفت: در کمیسیون مشترک ایران و سوریه در خصوص گردشگردی زیارت توافق شد سالانه ۵۰ هزار زائر به سوریه مشرف شوند که نیازمند این است که هفته ای ۳ الی ۴ پرواز به این کشور داشته باشیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بخش خبری ۲۱ در خصوص موارد مطرح شده در کمیسیون مشترک ایران و سوریه گفت: رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در سوریه و  بررسی و آسیب شناسی مشکلات آنها، کاهش تعرفه ورودی کالاها و به صفر رساندن تعرفه برای ورود کالا به سوریه و رفع موانع ترانزیتی از جمله موضوعاتی بود که امروز در کمیسیون مشترک ایران و سوریه پیگیری شد.

او ادامه داد: در خصوص گردشگردی زیارت توافق شد سالانه ۵۰ هزار زائر یعنی حدود هفته ای هزار نفر به سوریه مشرف شوند که نیازمند این است که  هفته ای ۳ الی ۴ پرواز به سوریه داشته باشیم که هم برای تجار و هم برای زائرین خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص ۳ منطقه آزاد تجاری قرار شد ایران هرچه سریعتر فعالیت خود را در این مناطق شروع کند.

او ادامه داد: کریدور ریلی مسافری که در گذشته بین ایران، عراق و سوریه بود به خاطر جنگ در سوریه بخشی از راه آهن از بین رفته  که قرار شد ترمیم این خطوط  در دستور کار قرار گیرد.

بذرپاش گفت: نمایشگاه دائمی بخش خصوصی در سوریه آماده سازی شده است. ایجاد بانک و بیمه مشترک در دستور کار کمیسیون مشترک قرار دارد.

او افزود: سرمایه گذاری در میادین نفتی و پالایشگاه ها، تفاهمنامه برای ایجاد شهر های صنعتی، برگزاری نمایشگاه های موردی و تخصصی و فعال شدن اقتصاد دریا

از دیگر موارد مطرح شده در این کمیسیون مشترک است

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بازار سوریه بازار مناسبی برای کالا و خدمات ایرانی است و توافقات انجام شده در این کمیسیون مشترک بعد از سفر اجرایی می شود.

 

 

برچسب ها: پرواز ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار