وزیر امور خارجه کشورمان:

ایران از هر گونه اقدامی برای رفع محاصره یمن استقبال می‌کند

امیرعبداللهیان گفت: ایران از هر گونه ابتکار، طرح و اقدامی که به رفع محاصره یمن و برقراری آتش بس همه جانبه و تفاهم میان گروه‌های سیاسی یمنی بیانجامد، استقبال می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به مسقط پایتخت عمان سفر کرده با محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی این کشور دیدار و درباره مهمترین تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد وزیر امور خارجه کشورمان گشایش‌های ایجاد شده در زمینه پرونده انسانی و تبادل اسرا را مثبت ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت وحدت سرزمینی یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه ابتکار، طرح و اقدامی که به رفع محاصره یمن و برقراری آتش بس همه جانبه و تفاهم میان گروه‌های سیاسی یمنی بیانجامد، استقبال می‌کند.

محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران از یمن، آخرین وضعیت گفتگو با عربستان سعودی در صنعا در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

وی تاثیر توافق اخیر میان ریاض و تهران را بر وضعیت منطقه مثبت ارزیابی کرد و افزود: ما به مقاومت و گفتگو تا رسیدن به توافقی که حقوق همه مردم یمن را تامین کند ادامه می‌دهیم.

امیرعبداللهیان پیش از این دیدار بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان دیدار کرده بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاری هم برای محاصره اقتصادی فقر تورم گرانی ها وضع اقتصادی ملت خودت بکن در کشور را باز کنید تحریم را جمع کنید صدای ملت را بشنوید سکوت شعار بس است
آخرین اخبار