اولیایی: وزارت ورزش ادعا کرده که مالک ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس نیست

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: وزارت ورزش اسنادی مبنی بر عدم مالکیت مشترک ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را بارگذاری کرده است.

کاظم اولیایی عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها درباره اینکه آیا باشگاه استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است، اظهار کرد: مراحلی باید این موضوع طی کند و من از آقایان تعجب می‌کنم که قبل از طی کردن این مراحل اظهار نظر می‌کنند. ماده ۵۸ اساسنامه‌ای که مبنای فوتبال کشور است یک رکن به نام رکن صدور مجوز حرفه‌ای دارد  و در آنجا کمیته بدوی و تجدید نظر حضور دارند.

او ادامه داد: اگر باشگاه‌ها  اعتراض به رای این کمیته‌ها داشته باشند باید   به دادگاه cas ببرند حتی کمیته انضباطی آسیا هم نمی‌تواند این رای را تغییر بدهد، چون این کمیته تشکیل نشده و مدارک تکمیل نشده است اظهار نظرکردن خوب نیست و نظر کارشناسی در آن وجود ندارد و باید اجازه بدهیم کمیته بدوی دسترسی به مدارک داشته باشد و مدارکی که می‌گذارند تکمیل شود و بعد که رای‌ها صادر شد دوستان مطلع می‌شوند. من به عنوان عضوی از کمیته حق اظهار نظر  تا زمانی که مدارک را نبینم و رای صادر نشود را ندارم.

پرونده مجوز حرفه ای تا ۱۰ خرداد بسته می شود 

او ادامه داد: نهایتا  تا ۱۰ خرداد ماه پرونده بسته می‌شود. یک dateline دارد و منتظریم که مدارک تکمیل شود و در ۵ مرحله باید بارگذاری شود و مسائل حقوقی اش هم دارند بارگذاری می‌کنند. ان شا الله کمیته  صدور مجوز حرفه‌ای برگزار شود و رای را صادر کند و آن رای نهایی است و اعتراضش در کمیته استیناف قابل رسیدگی است و بعد از آن در  می‌توانند در  cas اعتراض کنند. امیدوارم قبل از این دوستان اظهار نظر نکنند.

کمیته اخلاق  لطمه مالی و حیثیتی به فوتبال را بررسی کند

اولیایی درباره جریمه  ۳۰۰ هزار دلاری  فدراسیون فوتبال از سوی‌ای اف سی گفت: من معتقدم که اگر مجمع یک کمیته اخلاق تشکیل بدهد این مسائل قابل بررسی است که چه کسی به کشور لطمه مالی و حیثیتی می‌زند.  

قربان زاده مسیر خصوصی سازی سرخابی ها  را انحرافی رفت 

او درباره اختلافش با قربان زاده بر سر واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: ۱۷، ۱۸ ماه پیش ما اصرار داشتیم که قبل از انتخابات و از رئیسی کاندیدای انتخابات خواهش کردیم و گفتیم ما یک نقصی در کشور داریم که فوتبال ما دولتی است و رئیس جمهور متقبل شد که این موضوع را حل کند. یکی از مشکلات اساسی مالکیت مشترک سرخابی‌ها بود قرار شد با واگذاری از دولت به بخش خصوصی مالکیت مشترک برطرف شود. یک گروه کارشناسی در سند تحول دولت مسیر این کار را اعلام کردند و  با امضای رئیس جمهور به همه وزرا اعلام شد و اولین قسمتی که قرار شد اصلاح شود مالکیت مشترک بود، اما مسیر انحرافی که قربان زاده رفت نه تنها مالکیت مشترک را اصلاح نکرد بلکه در سال‌های آینده نیز این مشکل در فوتبال کشور ماند.

سرخابی ها باید براساس مالکیت مشروط در قالب پیمان مدیریت واگذار می شدند

او افزود:  ما منتظریم تا گروه کارشناسی تشکیل شود و مصیبت‌های فوتبال و تک رویی ها، عدم تمکین به سند چشم انداز با امضای رئیس جمهور و خسارت ها‌ی وارد شده را ببینند. راهکاری که در سند چشم انداز بود و ۵ سال روی آن کار شده بود  این است که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با مالکیت  مشروط در قالب پیمان مدیریت واگذار شوند. باشگاه‌ها به مدت ۴، ۵ سال به صورت مزایده واگذار شوند واین مسیر قانونی بود و با تضمین‌های بانکی به اهلش واگذار شود هم بدهی‌ها داده شود و هم اصلاح ساختار صورت بگیرد هم باشگاه دارای امکانات حرفه‌ای شود. ما برای رفع نقص اصرار به خصوصی سازی داشتیم.

اسناد بارگذاری شده نشان از عدم  مالکیت مشترک را می دهد 

اولیایی درباره اینکه رای شما حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا است، گفت: من هیچ رایی اعلام نمی‌کنم. وزارت ورزش آمده اسنادی را بارگذاری کرده و ادعا کرده که مالک ۲ باشگاه نیستیم.

وزارت ورزش درباره حل نشدن مالکیت مشترک پاسخ بدهد 

او درباره اینکه مجمع عمومی سرخابی‌ها با حضور وزیر ورزش برگزار شد و تنفیذ اختیار نشده است، گفت: این را دوستان وزارت ورزش پاسخ بدهند. من وظیفه تذکر دادن ندارم و آقایان دارند می‌گویند که کار‌هایی کرده اند و من اول باید اسناد آقایان را ببینم، شاید آقایان درست عمل کرده اند. آقایان در این مدت چند نوع حرف زدند و چه اسنادی را بارگذاری کردند. ملاک ما اسنادی است که بارگذاری می‌شود و این اسناد هم من و همکارانم می‌بینیم و هم کنفدراسیون فوتبال آسیا نظارت می‌کند و ممیزی می‌کند. سال قبل اشتباهاتی صورت گرفت و یک مدیر باشگاه داشت ما را متهم می‌کرد، اما هیئت‌های بدوی  و تجدید نظر نمی‌توانند اظهار نظر شخصی  کنند. ما آئین نامه‌ای در دسترس داریم و آئین نامه را مقایسه می‌کنیم و این آئین نامه در اختیار ماست و رای ما براساس قضاوت شخصی نیست.

تخطی در مسئولیت باعث جریمه و محرومیت ما می شود 

او درباره اینکه به‌ای اف سی ضمانت مالی  دادید، گفت: هر کسی که عضو  کمیته بدوی و تجدید نظر می‌شود محرمانگی و درست عمل کردن را ضمانت می‌کند. اگر  ما تخطی از مسئولیت خود کنیم در قبال کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخگو هستیم و جریمه و محروم می‌شویم.

فرد متخلف بابت جرایم فدراسیون فوتبال را کمیته اخلاق بررسی کند 

اولیایی درباره اظهارات تاج مبنی بر اینکه تاوان اشتباهات کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را پس می‌دهیم بابت ۲۰۰، ۳۰۰ هزار دلار جرایمی که برای ما در نظر گرفتند، گفت: کمیته حق رای دادن دارد و تمام مکاتبات به موقع از طرف دپارتمان باید انجام شود و دپارتمان هم در اختیار فدراسیون فوتبال باید باشد. اکنون دپارتمان در سازمان لیگ است و آن جرایم را کمیته اخلاق بیاید بررسی کند که ببینند براساس اهمال چه فردی و کدام کارمندی به موقع ابلاغ نشده است.

تا زمانی که رای صادر نشود اظهار نظر نمی توانم بکنم

او درباره اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سال آینده با توجه به رای شما  در لیگ قهرمانان آسیا نخواهند بود، گفت: تا زمانی که مدارک آقایان بارگذاری نشود و با آئین نامه صدور مجوز حرفه‌ای تطبیق داده نشود و کمیته رای ندهد بنده هیچ گونه اظهار نظری نمی‌توانم بکنم.

در مورد مکان برگزاری مسابقات آسیایی کمترین مشکل را داریم 

او درباره اینکه باشگاه پرسپولیس مدعی است که همه مدارک بارگذاری کرده و فقط مشکل این باشگاه مالکیت مشترک است و تعمیرات ورزشگاه آزادی هنوز تکمیل نشده است، گفت: در مورد مکان برگزاری ما کمترین مشکل را داریم و در سال‌های گذشته هم چنین مشکلی را داشتیم. ممکن است باشگاه‌ها بازی‌های آسیایی خود  را در ورزشگاه آزادی برگزار نکنند و استادیوم‌های کرج و مشهد  را معرفی کنند.

استادیوم ها شخصی نیستند و بحث منافع ملی مطرح است 

اولیایی درباره اینکه مسئولان ورزشگاه یادگار امام مشهد تمایل به برگزاری بازی‌های آسیایی در مشهد را ندارند، گفت: مشهدی‌ها نمی‌توانند بگویند که ما نمی‌گذاریم بازی‌های آسیایی در مشهد برگزار شود چرا که استادیوم‌ها شخصی نیست و بحث منافع ملی است. ما استادیوم استاندارد در کشور داریم و اگر ورزشگاهی امکان برگزاری مسابقات نباشد استادیوم دیگری را می‌توانند معرفی کنند. مشکل استادیوم به راحتی قابل حل است.

ما حق اعمال نظر شخصی نداریم 

او افزود:  باید ببینیم کدام ادعا‌ها در سند بارگذاری می‌شود و سندی که آقایان ارائه می‌دهند باید با آئین نامه‌ای که فیفا به کنفدراسیون آسیا داده و‌ ای اف سی به فدراسیون فوتبال داده و هیئت رئیسه تصویب کرده و برای اجرا به ما داده است باید تطبیق کند.  ما اعمال نظر شخصی نداریم، چون پارسال یکی از مدیران به هواداران تیم خود  می‌گفت اگر شخص فلانی می‌خواست این اتفاق برای ما رخ نمی‌داد.

اولیایی درباره اظهارات داریوش مصطفوی مبنی بر حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: شاید داریوش خان اطلاعاتش بیشتر است. اینکه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای رای اش  چی هست باید  مدارک را ببینیم و پس از آن  اظهار نظر می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار